Prasa2016-10-27
2

„Pani” o 42 proc. więcej z reklam, „Claudia” i „Show” o 20 proc. (TOP 10)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Wpływy reklamowe magazynów w trzech pierwszych kwartałach br. wzrosły w porównaniu z tym samym okresem ub.r. niemal o 12 proc. Dynamika przychodów „Pani”, „Show” czy „Tele Tygodnia” była większa od całego rynku magazynów. Nadal spadają wydatki na reklamę w „Newsweek Polska”.

W okresie od stycznia do września br. magazyny zarobiły na reklamach ponad 2,8 mld zł. Było to 11,9 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Liderem przychodów wśród czasopism niezmiennie pozostaje „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), w którym reklamodawcy wydali w omawianym okresie 178,7 mln zł, zwiększając nakłady w skali roku o 15,4 proc.

Drugie miejsce utrzymuje dwutygodnik „Viva” (Edipresse Polska) z wpływami w wysokości 131,2 mln zł (wzrost o 3 proc.), a trzecią lokatę zajmuje „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), który zarobił 120,2 mln zł (16,3 proc. więcej). Telewizyjny tygodnik Bauera wciąż utrzymuje pozycję lidera wśród tzw. tv guide'ów - w sierpniu br. jego średnia sprzedaż wynosiła 709 286 egz.

Z czołówki magazynów o największych przychodach z reklam najwyższą ich dynamikę rok do roku zanotował miesięcznik „Pani” (Wydawnictwo Bauer). Wpływy reklamowe tego tytułu rosły w tym czasie niemal czterokrotnie szybciej niż cały rynek reklamy w magazynach – zwiększyły się bowiem o blisko 42 proc., do 69,2 mln zł.

Szybciej niż rynek rosły też wydatki na reklamę w dwutygodniku „Show” (Wydawnictwo Bauer). Reklamodawcy zwiększyli wydatki w nim o 21,2 proc., do 59,5 mln zł.

19,1 proc. więcej zarobił miesięcznik „Claudia” (Burda Media Polska) - 62,7 mln zł. Z kolei „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) zwiększyła wpływy z reklam o 12,8 proc. - do 63,8 mln zł. Na reklamy w dwutygodniku „Party” (Edipresse Polska) marketerzy wydali natomiast 81,2 mln zł (11,3 proc. więcej niż rok temu).

Praktycznie na tym samym poziomie były w omawianym okresie br. przychody reklamowe tygodnika „Wprost” (PMPG Polskie Media) i wyniosły 90,4 mln zł.

Spośród dziesięciu czasopism o największych wpływach z reklam jedynie „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił w porównaniu z rokiem ub. mniej. Jego przychody spadły o 7,2 proc., do 75,2 mln zł.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/zwieksza-sie-przewaga-tygodnika-polityka-nad-newsweek-polska-zyskal-tylko-tygodnik-powszechny ##

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas