Prasa2016-07-05
1

„Pani”, „Show”, „Twój Styl”, „Flesz” i „Party” z dużymi wzrostami wpływów reklamowych, w dół „Newsweek” (TOP 10)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Przez pierwsze pięć miesięcy br. magazyny zarobiły na reklamach 16 proc. więcej niż przed rokiem. Najbardziej wzrosły przychody reklamowe „Pani” i „Show”, a w czołówce jedynie „Newsweek Polska” zarobił mniej niż rok wcześniej.

Od stycznia do maja br. reklamodawcy przeznaczyli na reklamę w magazynach 1,58 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podst. danych cennikowych netto). To 15,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.

Liderem wpływów z reklam wśród magazynów pozostaje niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer”) z przychodami w kwocie 110,3 mln zł - o 22,1 proc. wyższymi niż przed rokiem. Ten miesięcznik w pierwszym kwartale br. sprzedawał się średnio w 169 378 egz. (po spadku o 16,24 proc. w skali roku).

Drugie w zestawieniu zachował dwutygodnik „Viva!” (Edipresse Polska) - 70,3 mln zł wpływów i wzrost o 0,5 proc., a trzecia lokata należy do „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) - 68,9 mln zł przychodów i wzrost o 14,2 proc. w skali roku.

Spośród pozostałych tytułów znajdujących się w czołowej dziesiątce czasopism z najwyższymi wpływami z reklam na uwagę zasługuje spory wzrost wpływów z reklam miesięcznika „Pani” (Wydawnictwo Bauer). Ten tytuł zwiększył je rok do roku o 47,3 proc. - z 27,1 do 39,9 mln zł.

Wyższą niż cały rynek reklamy w magazynach dynamikę przychodów z reklam miały też „Show” (Wydawnictwo Bauer), „Flesz” (Edipresse Polska) i „Party” (Edipresse Polska). W „Show” reklamodawcy wydali w omawianym okresie o 31,2 proc. więcej niż rok temu (35,2 mln zł), we „Fleszu” - 23,1 proc. więcej (34,5 mln zł), a w „Party” - 20,8 proc. więcej (47,5 mln zł).

„Przyjaciółka” (Edipresse Polska) zarobiła 36 mln zł (12 proc. więcej niż rok wcześniej), a „Wprost” (PMPG Polskie Media) - 44,3 mln zł (wzrost o 1,2 proc.).

Jedynym tytułem spośród czasopism o najwyższych wpływach z reklam, który zanotował ich spadek, jest „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Przychody tego tygodnika zmalały o 5,2 proc., do 42,1 mln zł.

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas