Prasa2016-06-21
45

Rekordowo niska sprzedaż „Wprost”. „Do Rzeczy” z największym wzrostem

W kwietniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mogły „Do Rzeczy” i „Polityka”, a na przeciwnym biegunie znalazły się „Wprost” i „Newsweek Polska”.

Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu 2016 roku wyniosła 134 370 egz. Było to o 2,24 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zwiększył się o 8,91 proc. do 129 298 egz., mimo wzrostu ceny z 5,90 do 6,90 zł.

Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu br. zmalała względem kwietnia ub.r. o 4,18 proc. i wyniosła ona 108 679 egz. Również w przypadku tego tygodnika cena wzrosła do 6,90 zł.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 71 736 egz., po wzroście o 1,34 proc.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł do góry o 20,24 proc. do 58 805 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w kwietniu br. wyniósł 24 079 egz., czyli mniej o 34,71 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu zajął miejsce siódme.

Zobacz tabelę

W kwietniu br. w porównaniu do marca br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mogła „Polityka”, której wynik zwiększył się tutaj o 7,47 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 8,43 proc., odnotował „Newsweek Polska”.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(45)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas