Polska Grupa Energetyczna unieważniła przetarg na wybór mediowego trwający od grudnia ub.r. O budżet spółki walczyły agencje Value Media (Group One), Media Group, ClickAd Interactive i Zenith (Publicis Media). Ta ostatnia broniła obsługi PGE.
PGE w wydanym we wtorek oświadczeniu poinformowała, że unieważniła przetarg na wybór domu mediowego „mając na uwadze transparentność, równe traktowanie Wykonawców i konkurencyjność ofert”. Stwierdzono, że przetarg był obarczony wadą, która uniemożliwiała jednoznaczne porównanie przesłanych ofert.
Wyjaśniono, że wada postępowania wynikała z nieprawidłowości w Formularzu Gwarancji Zakupowych, w którym znalazły się tytuły, których status nie jest jednoznaczny, a co za tym idzie biorące w przetargu agencje w sposób nieporównywalny odniosły się do cen proponowanych za te nośniki. PGE poinformowała, że w związku z tym agencje złożyły oferty, których nie da się jednoznacznie porównać. „ Porównywalność ofert w poszczególnych nośnikach jest podstawą realnej konkurencyjności postępowania i wyrazem przestrzegania zasady równego traktowania Wykonawców” - napisano.
Nie udało nam się ustalić, o jaki zestaw mediów chodziło - Formularz Gwarancji Zakupowych był dokumentem poufnym, który udostępniono jedynie agencjom biorącym udział w przetargu.
Przypomnijmy, że rozpoczęty w grudniu ub.r. przetarg miał na celu wybór domu mediowego, który będzie odpowiadał za doradztwo, planowanie i kupowanie powierzchni reklamowych, zarządzanie kampaniami reklamowymi oraz działania w obszarze marketingu zintegrowanego związane z reklamą wizerunkową, produktową i sprzedażową dla PGE Polskiej Grupy Energetycznej, PGE Obrót i PGE Energia Ciepła.
Oferty w nim złożyły Value Media (Group One), Media Group, ClickAd Interactive i Zenith (Publicis Media). Ta ostatnia agencja broniła obsługi PGE. Zenith obsługuje mediowo PGE od dwóch lat.
PGE planuje ogłoszenie nowego przetargu na wybór domu mediowego. Konkretnej daty obecnie nie podaje.