Od stycznia do maja br. magazyny komputerowe cennikowo zarobiły z reklam 15,4 proc. mniej niż przed rokiem. Większe spadki tych przychodów zanotowały „Komputer Świat” i „PC World”, za to wzrosty osiągnęły „Chip” i „Computerworld”.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że „PC Format” (Wydawnictw Bauer) w pierwszych pięciu miesiącach br. cennikowo zarobił z reklam 14 proc. mniej niż rok wcześniej. Wpływy reklamowe „Komputer Świata” (Ringier Axel Springer Polska) spadły o 33 proc., „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) - o 17,7 proc., a „PC World” (IDG Poland) - o 22,7 proc.
>>> „PC Format” liderem, „Chip” i „PC World” tracą
Z drugiej strony „Chip” (Grupa Burda) zarobił na reklamach 9,3 proc. więcej niż przed rokiem, a „Computerworld” (IDG Poland) - 3,9 proc. więcej. Natomiast przychody reklamowe „Playboxa” (Wydawnictwo Bauer), który zmienił właśnie tryb ukazywania się z dwumiesięcznego na nieregularny (przeczytaj o tym więcej), były aż trzy razy większe.
Zobacz tabelę