Prasa2013-03-11
3

Pisma luksusowe w 2012 roku: liderem „Twój Styl", "InStyle" z największym spadkiem

W 2012 roku większość miesięczników luksusowych i shoppingowych dla kobiet zanotowało spadki sprzedaży ogółem. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Shape”, a najwięcej stracił "InStyle". Liderem zestawienia pozostał „Twój Styl”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w 2012 roku wyniosła 226 423 egz., po spadku względem 2011 roku o 5,20 proc.

Drugą lokatę zajął shoppingowy magazyn „Avanti” (Agora) z wynikiem na poziomie 155 215 egz., po spadku sprzedaży wynoszącym 13,37 proc. Ostatnie miejsce podium należało do miesięcznika „Joy” (Marquard Media Polska), którego sprzedaż ogółem zmalała o 18,13 proc. do 113 155 egz.

Największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem w 2012 roku pochwalić się mógł zajmujący 12. lokatę miesięcznik „Shape” (Marquard Media Polska), którego wynik poszedł do góry o 11,03 proc do 29 102 egz.

Z kolei najwięcej stracił zajmujący w zestawieniu miejsce dziewiąte miesięcznik „InStyle" (Grupa Burda). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 21,1 proc. i ostatecznie ustabilizowała się na poziomie 69 523 egz.

Zobacz tabelę


W grudniu 2012 roku także pierwsze miejsce zajął „Twój Styl” (207 037 egz.; spadek o 12,15 proc względem grudnia 2011 roku.), a drugie - „Avanti” (118 559 egz.; w dół o 40,34 proc.). Z kolei na ostatnią pozycję podium awansował tutaj wydawany przez G+J Polska  „Glamour”, który rok temu był dziewiąty (116 217 egz.; wzrost o 63,41 proc.).

Największym wzrostem pochwalić się mógł „Shape” (w górę o 88,42 proc. do poziomu 38 840 egz.), a najwięcej straciło "Avanti" (w dół o 40,34 proc. do 118 559 egz.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas