Prasa2013-02-12
0

Pisma luksusowe: zyskało tylko „Zwierciadło”, „Glamour” stracił najwięcej

W listopadzie 2012 roku prawie wszystkie miesięczniki luksusowe i shoppingowe dla kobiet zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Glamour”. Wzrost odnotowało jedynie „Zwierciadło”, a liderem pozostał „Twój Styl”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w listopadzie 2012 roku wyniosła 266 378 egz., czyli o 7,25 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął shoppingowy magazyn „Avanti” (Agora) z wynikiem na poziomie 134 938 egz., po spadku sprzedaży wynoszącym 20,19 proc. Na ostatnie miejsce podium awansował miesięcznik „Pani” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem zmalała jednak o 14 proc. do 97 415 egz. Rok wcześniej pismo to zajmowało czwartą lokatę.

Wzrost sprzedaży ogółem w listopadzie 2012 roku zanotował jedynie magazyn „Zwierciadło” (Wydawnictwo Zwierciadło), którego wynik poszedł do góry o 4,1 proc do 89 178 egz. Tytuł ten awansował z pozycji siódmej na piątą.

Największy spadek wśród miesięczników luksusowych dotknął zajmującego miejsce ósme miesięcznika „Glamour” (G+J Polska). Magazyn ten stracił aż 36,39 proc. i w listopadzie ub.r. zanotował sprzedaż ogółem wynoszącą 66 895 egz. W listopadzie 2011 roku „Glamour” znajdował się na pozycji piątej.

Zobacz tabelę


W listopadzie 2012 roku w porównaniu do października 2012 roku największy spadek dotknął miesięcznika „In Style” (wyniósł on aż 42,98 proc., do październikowego wydania tego pisma dołączono kupon do udziału w akcji „Szaleństwo zakupów”). Najwięcej zyskała natomiast „Uroda” (Edipresse Polska). Jej sprzedaż ogółem poszła do góry o 28,8 proc.

Zobacz tabelę

 


 

Autor:pp

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas