Prasa2012-07-16
0

Pisma motoryzacyjne: "TopGear" traci, a „Auto Świat Poradnik” zyskuje

W kwietniu br. większość magazynów motoryzacyjnych zanotowało spadki sprzedaży względem kwietnia ub.r., a najwięcej stracił “TopGear”. Wzrostami pochwalić się mogły tylko trzy tytuły, a największym - „Auto Świat Poradnik”.

Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych pozostał „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu br. roku spadła o 1,73 proc. względem kwietnia ub.r. roku i wyniosła 103 162 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował większą stratę (7,15 proc.), a jego średni wynik spadł do 88 732 egz.

Wśród miesięczników motoryzacyjnych pierwsze miejsce utrzymał „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska), ale jego sprzedaż spadła najbardziej w zestawieniu, bowiem o 17,79 proc. i ostatecznie wyniosła 51 053 egz. Tytuł ten jednak obecnie kosztuje 6,90 zł, podczas gdy rok wcześniej był tańszy o 1 zł (wydawała go wówczas Grupa Burda).

Na drugiej lokacie w segmencie miesięczników umocnił się „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą ogółem na poziomie 48 428 egz. Magazyn ten zanotował wzrost wyniku o aż 45,14 proc. - zdecydowanie największy w zestawieniu.

Zobacz tabelę


W kwietniu br. w porównaniu do marca br. największy wzrost sprzedaży ogółem zanotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept), który zajął ostatnie miejsce w zestawieniu. Jego wynik wzrósł o 18,39 proc. Natomiast najwięcej stracił tutaj „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego spadek wyniósł 8,28 proc.

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas