Prasa2012-06-19
0

Pisma motoryzacyjne tracą, "Auto Świat Poradnik" wyprzedził "TopGear'a"

W marcu br. większość magazynów motoryzacyjnych zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej stracił “Auto-Moto”. Wzrostami pochwalić się mogły tylko dwa tytuły, w tym "Auto Świat Poradnik", który wyprzedził "TopGear'a".

Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych pozostał „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w marcu 2012 roku spadła o 7,99 proc. względem marca 2011 roku i wyniosła 96 648 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował mniejszą stratę (5,17 proc.), a jego średni wynik spadł do 88 155 egz.

Wśród miesięczników na pierwsze miejsce z trzeciego awansował „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), po wzroście o aż 34,36 proc. Sprzedał się on na poziomie 50 149 egz.

Na drugie miejsce w zestawieniu spadł „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą ogółem na poziomie 49 737 egz. Magazyn ten zanotował spadek wyniku o 13,26 proc. Tytuł ten jednak obecnie kosztuje jednak 6,90 zł, a rok wcześniej był tańszy o 1 zł.

Z kolei największy spadek sprzedaży ogółem, wynoszący aż 33,75 proc., zanotował „Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych” (Wydawnictwo Bauer), zajmujący piąte miejsce. Sprzedał się on w marcu br. w liczbie 33 026 egz.

Zobacz tabelę


W marcu br. w porównaniu do lutego br. największy wzrost sprzedaży ogółem zanotował magazyn „Automobilista”. Jego wynik wzrósł jednak tylko o 0,79 proc. Natomiast najwięcej stracił tutaj „Top Gear”, którego spadek wyniósł 26,61 proc.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas