Prasa2012-06-13
1

Pisma motoryzacyjne z reklam: „Auto Świat” i „Motor” więcej, „Top Gear” i „Auto Motor i Sport” mniej

Magazyny motoryzacyjne od stycznia do kwietnia br. cennikowo zarobiły na reklamach nieznacznie więcej niż przed rokiem. Sporo wzrosły wpływy reklamowe pism „Auto Świat” i „Motor”, a wyraźnie spadły w przypadku „Top Gear” oraz „Auto Motor i Sport”.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe przychody reklamowe 18 pism motoryzacyjnych od stycznia do kwietnia br. były o 2,4 proc. wyższe niż rok wcześniej. Przy czym gdyby uwzględnić dane sprzed roku magazynu „Cars”, który przestał być wydawany jesienią ub.r. (więcej na ten temat), prasa motoryzacyjna zarobiłaby 4,7 proc. mniej. Wpływy reklamowe „Cars” w pierwszych czterech miesiącach ub.r. wyniosły bowiem 1,99 mln zł.

>>> Pisma motoryzacyjne: na plusie „Auto Świat Poradnik”, „Top Gear” i „Classic Auto”

Dwa czołowe tytuły motoryzacyjne od stycznia do kwietnia br. zarobiły z reklam sporo więcej niż przed rokiem. Przychody „Auto Świata” (Ringier Axel Springer Polska) wzrosły o 21,7 proc., a „Motoru” (Wydawnictwo Bauer) - o 14,9 proc. Z kolei „Auto Bit” (Agora) zarobił więcej o 19 proc., „Auto Moto” (Wydawnictwo Bauer) - o 13,3 proc., a „Auto Świat 4x4” (Ringier Axel Springer Polska) - o 14,8 proc. Jeszcze bardziej wzrosły wpływy reklamowe pism „Motosalon” (Polskapresse), „Transport Technika Motoryzacyjna” (Auto Technika Motoryzacyjna Wojciech Karwas sp.j.) i „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) - odpowiednio o 42,5, 37,7 i 26,9 proc.

>>> Ile z reklam zarabiają ‘męskie’ miesięczniki? „Logo” zyskało, „CKM” mocno w dół

Z drugiej strony „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska, a przed rokiem: Grupa Burda) zarobił na reklamach 20,2 proc. mniej niż rok wcześniej, natomiast „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska) - 27,5 proc. mniej. Wpływy reklamowe „Samochodów Specjalnych” (Oficyna Wydawnicza Mazur) spadły w skali roku o 24,7 proc., „Auto Experta” (Raven Media) - o 23,2 proc., a „Motocykla” (Motor-Presse Polska) - o 18,4 proc. Magazyn „Auto Firmowe” (Forum Press) zarobił o 14,9 proc. mniej, a „Automobilista” (Automobilista) - o 10,2 proc. mniej.

Zobacz tabelę


 

Autor:Tomasz Wojtas

Więcej informacji:Kantar Media

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas