Prasa2015-10-12
0

Pisma plotkarskie zdominowały czołówkę tygodników. „Tele Tydzień” liderem przed „Życiem na Gorąco” (top 57)

W lipcu 2015 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród wszystkich tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Czołówkę zestawienia zdominowały jednak pisma z segmentu yellow. Top 57 tygodników w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) w lipcu 2015 roku wyniosła 723 463 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2014 roku była ona niższa o 7,63 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy spadek w pierwszej dziesiątce zestawienia.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugim miejscu uplasował się najpopularniejszy tygodnik yellow „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się w skali roku o 4,04 proc. do poziomu 600 718 egz.

Ostatnią pozycję podium zajął inny magazyn wydawany przez Bauera - „Twoje Imperium”. W lipcu br. średnia sprzedaż ogółem tego pisma zmalała o 7,58 proc. do poziomu 322 559 egz.

Tuż za podium uplasował się telewizyjny tygodnik „To & Owo” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 310 536 egz., po spadku o 6,62 proc.

W pierwszej piątce znalazł się jeszcze „Tygodnik Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś), który zanotował stratę o 6,53 proc. do 294 031 egz.

Ogółem w top 10 zdecydowanie najwięcej, bo sześć pozycji zajęły tygodniki z segmentu yellow. Dwa miejsca należały do magazynów telewizyjnych. Ponadto w pierwszej dziesiątce rankingu znalazł się tygodnik opinii oraz magazyn poradnikowy.

Warto również zwrócić uwagę na spadki średniej sprzedaży ogółem wszystkich tytułów z czołowej dziesiątki zestawienia.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas