W sierpniu br. liderem sprzedaży ogółem w segmencie dwutygodników poradnikowych dla pań była „Przyjaciółka”. Na podium znalazł się odświeżony magazyn „Naj”, który rok wcześniej był miesięcznikiem.
Średnia sprzedaż ogółem „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) w sierpniu br. wyniosła 451 522 egz. i była niższa o 13,36 proc. niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję zajęła „Tina” (Wydawnictwo Bauer). Jej średni wynik to 354 990 egz. po spadku sprzedaży o 19,54 proc. Tytuł ten jednocześnie stracił najwięcej w zestawieniu.
Na ostatnim miejscu podium uplasował się odświeżony „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był miesięcznikiem (wtedy jego wydawcą była spółka G+J Polska). W sierpniu br. sprzedawał się on średnio w liczbie 332 717 egz. W stosunku do sierpnia ub.r. jego wynik wzrósł aż o 138,64 proc. Dwa pierwsze wydania odświeżonego „Naj” kosztowały 1 zł i wsparte zostały kampanią reklamową (więcej na ten temat). Miesięcznik „Naj Magazyn” w sierpniu 2011 roku ukazywał się w cenie 2,69 zł.
Zobacz tabelę
W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. jedyny wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników poradnikowych dla pań zanotowała „Przyjaciółka” (o 0,75 proc.). Natomiast najwięcej także i tutaj straciła „Tina” - było 20,61 proc. Natomiast sprzedaż ogółem „Naj” spadła o 19,12 proc. (od trzeciego wydania w formule dwutygodnika tytuł kosztuje 1,30 zł).
* - dane miesięcznika „Naj Magazyn”