Prasa2016-12-10
0

Pisma poradnikowe najlepiej sprzedającymi się miesięcznikami, „Twój Styl” i „Retro” w czołówce (top 100)

Na czele sprzedaży ogółem wśród wszystkich miesięczników w sierpniu br. znalazła się „Kobieta i Życie”. Czołówkę zestawienia zdominowały pisma poradnikowe dla pań, choć wysoko uplasowały się też magazyny kulinarne oraz tytuły „Twój Styl” i „Retro” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
 

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w sierpniu 2016 roku wyniosła 337 406 egz. W porównaniu do sierpnia 2015 roku zmniejszyła się ona o 1,62 proc.
 
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
 
Drugi był „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik uplasował się na poziomie 286 823 egz., po spadku o 8,35 proc.

Ostatnią pozycję podium zajął miesięcznik „Dobre Rady” (Grupa Burda). Wynik sprzedażowy tego tytułu zmniejszył się o 13,50 proc. do 262 156 egz.

Pierwszy magazyn luksusowy dla pań - „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - awansował z miejsca ósmego na czwarte. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 209 703 egz., po wzroście o 12,86 proc.

Oczko niżej znalazł się „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska), którego uśredniony wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmalał o 29 proc. do 175 813 egz. Tytuł ten spadł z 4. lokaty.

Z dziesiątego na siódme miejsce awansował miesięcznik „Retro” (też Wydawnictwo Bauer), którego wynik sprzedażowy w sierpniu br. zwiększył się o 3,82 proc. do 165 131 egz.

Ogółem w pierwszej dziesiątce zestawienia pięć pozycji zajęły magazyny poradnikowe dla kobiet. Trzy miejsca przypadły miesięcznikom kulinarnym. Ponadto w top 10 znalazł się jeden miesięcznik luksusowy oraz jedno pismo yellow.

Zobacz tabelę

 
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:miesięcznik, zkdp

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas