Prasa2015-10-03
0

Pisma poradnikowe w czołówce sprzedaży po I półroczu (top 119 miesięczników)

W I półroczu br. na czele sprzedaży ogółem wśród wszystkich miesięczników znalazła się „Kobieta i Życie”. Czołówkę zestawienia zdominowały pisma poradnikowe dla pań. Ranking 119 tytułów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2015 roku wyniosła 347 433 egz. W porównaniu do I półrocza 2014 roku zmniejszyła się ona o 6,72 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął miesięcznik „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), który przed rokiem był trzeci. Średni wynik tego tytułu uplasował się na poziomie 318 915 egz., po spadku o 2,31 proc.

Na ostatnią pozycję podium (z miejsca drugiego) spadły „Dobre Rady” (Grupa Burda). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 12,57 proc. do 298 580 egz.

Oczko niżej znalazł się „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska), który w I półroczu 2014 roku zajmował miejsce piąte. Wynik sprzedażowy tego pisma zmniejszył się o 13,39 proc. do 267 137 egz.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka kulinarny magazyn  „Przyślij Przepis” (Grupa Burda), który spadł z czwartej lokaty. W badanym okresie tytuł ten sprzedawał się w liczbie 228 037 egz., a w stosunku do poprzedniego roku jego wynik zmalał o 28,05 proc.

Pierwszy magazyn luksusowy dla pań - „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - awansował z miejsca dziewiątego na ósme. Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 191 691 egz., po stracie o 3,35 proc.

Ogółem w pierwszej dziesiątce zestawienia sześć pozycji zajęły magazyny poradnikowe dla kobiet. Trzy miejsca przypadły miesięcznikom kulinarnym. Ponadto w top 10 znalazło się jedno pismo luksusowe.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas