Prasa2015-09-02
0

Pisma poradnikowe w czołówce sprzedaży (top miesięczników w Polsce)

W maju br. na czele sprzedaży ogółem wśród wszystkich miesięczników znalazła się „Kobieta i Życie”. Czołówkę zestawienia zdominowały pisma poradnikowe dla pań. Ranking 106 tytułów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w maju 2015 roku wyniosła 318 800 egz. W porównaniu do maja 2014 roku zmniejszyła się ona o 13,14 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął miesięcznik „Dobre Rady” (Grupa Burda), który przed rokiem był trzeci. Wynik tego tytułu uplasował się na poziomie 294 115 egz., po spadku o 13,05 proc.

Na ostatnią pozycję podium (z miejsca drugiego) spadł „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 16,42 proc. do 292 856 egz.

Oczko niżej znalazł się „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska), który w maju 2014 roku zajmował miejsce piąte. Wynik sprzedażowy tego pisma zmniejszył się o 22,27 proc. do 219 172 egz.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka kulinarny magazyn  „Przyślij Przepis” (Grupa Burda), który spadł z czwartej lokaty. W badanym okresie tytuł ten sprzedawał się w liczbie 209 850 egz., a w stosunku do poprzedniego roku jego wynik zmalał o 35,68 proc.

Pierwszy magazyn luksusowy dla pań - „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - uplasował się na miejscu dziewiątym. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 157 317 egz., po spadku o 17,20 proc.

Ogółem w pierwszej dziesiątce zestawienia sześć pozycji zajęły magazyny poradnikowe dla kobiet. Trzy miejsca przypadły miesięcznikom kulinarnym. Ponadto w top 10 znalazło się jedno pismo luksusowe.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas