Prasa2016-03-26
2

Pisma poradnikowe z najwyższą sprzedażą w 2015 roku. „Życie na Gorąco. Retro” w czołówce (top 130)

W ub.r. na czele sprzedaży ogółem wśród wszystkich miesięczników znalazła się „Kobieta i Życie”. Czołówkę zestawienia zdominowały pisma poradnikowe dla pań - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w 2015 roku wyniosła 343 843 egz. W porównaniu do 2014 roku zmniejszyła się ona o 3,09 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), który przed rokiem był trzeci. Wynik tego tytułu uplasował się na poziomie 307 359 egz., po jednak spadku o 4,72 proc.

Na ostatnią pozycję podium (z miejsca drugiego) spadł miesięcznik „Dobre Rady” (Grupa Burda). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 15,07 proc. do 292 419 egz.

Oczko niżej znalazł się „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska). Wynik sprzedażowy tego pisma w ub.r. zmniejszył się o 17,75 proc. do 249 430 egz.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka kulinarny magazyn  „Przyślij Przepis” (Grupa Burda). W badanym okresie tytuł ten sprzedawał się w liczbie 215 000 egz., a w stosunku do poprzedniego roku jego wynik zmalał o 28,47 proc.

Pierwszy magazyn luksusowy dla pań - „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - awansował z miejsca dziewiątego na siódme. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 200 341 egz., po jednak stracie o 2,71 proc.

Ogółem w pierwszej dziesiątce zestawienia pięć pozycji (w tym cztery pierwsze) zajęły magazyny poradnikowe dla kobiet. Trzy miejsca przypadły miesięcznikom kulinarnym. Ponadto w top 10 znalazło się pismo luksusowe oraz miesięcznik yellow.

Zobacz tabelę



Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:mk

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas