Reklama2020-01-22
7

PKO BP szuka agencji reklamowych

Do 27 stycznia br. zainteresowane agencje mogą składać oferty w rozpoczętym właśnie przez bank PKO BP przetargu na wybór agencji reklamowych: wiodącej i wspierającej. Budżetu klienta broni Agencja Warszawa.

Przetarg dotyczy wyboru agencji reklamowych do obsługi w zakresie działań reklamowych i promocyjnych prowadzonych przez PKO Bank Polski, spółki Grupy Kapitałowej oraz obsługę Obligacji Skarbu Państwa dla Ministerstwa Finansów.

Postępowanie będzie prowadzone dwuetapowo. Pierwszym etapem postępowania jest złożenie ofert. W nim zostanie wyłonionych kilka agencji, które zostaną zaproszone przez bank do drugiego etapu, w którym otrzymają briefy z zadaniami przetargowymi.

Oferty w drugim etapie postępowania będą składane przez platformę zakupową PKO Zakupy.

Z wybraną w przetargu tzw. agencją wiodącą PKO BP podpisze trzy umowy:  na świadczenie usług reklamowych w zakresie obsługi banku i wybranych spółek Grupy Kapitałowej, o świadczenie usług reklamowych w zakresie obsługi Obligacji Skarbu Państwa oraz o świadczenie usług marketingu bezpośredniego, w ramach których agencja będzie przetwarzać dane osobowe klientów Banku (outsourcing). Ta umowa zostanie podpisana w wyniku renegocjacji umowy o świadczenie usług reklamowych w zakresie obsługi banku i wybranych spółek Grupy Kapitałowej.

Z agencją reklamową wspierającą PKO BP podpisze jedną umowę o świadczenie usług reklamowych w zakresie obsługi banku i wybranych spółek oraz Obligacji Skarbu Państwa.

Do zadań wybranych agencji należeć będzie m.in. opracowywanie strategii komunikacji wizerunku PKO BP oraz poszczególnych produktów i usług,  bieżąca analiza działań reklamowych i promocyjnych konkurentów banku i ich strategii w tym zakresie, opracowywanie koncepcji kampanii marketingowych, projektów oryginalnych bądź adaptowanych, w tym projektów materiałów reklamowych wraz z przekazywaniem praw autorskich do takich projektów itp.

500 briefów marketingowych w ciągu roku

Zainteresowane agencje mogą składać swoje oferty do 27 stycznia br. Oferta ma zawierać portfolio agencji, przedstawienie wizji zespołu dedykowanego do współpracy z PKO BP .

Bank podaje, że w ciągu roku (w zakresie projektów dla banku, spółek Grupy Kapitałowej oraz Obligacji Skarbu Państwa )  średnio realizowanych jest około 500 briefów marketingowych, w tym ok. 10 kampanii multikanałowych lub internetowych wykorzystujących spoty reklamowe, ok. 20 sesji zdjęciowych, ok. 100-120 key visuali,  ok. 30 animacji oraz różnego rodzaju realizacje.

Obecnie obsługą reklamową PKO BP zajmuje się Agencja Warszawa. Została wybrana przez PKO BP w 2016 roku. Oznaczało to wówczas zakończenie trwającej 6 lat współpracy z agencją DDB Warszawa.

Autor:Beata Goczał

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas