Internet2018-03-29
7

„Playboy” usuwa swoje konta z Facebooka

Firma Playboy Enterprises poinformowała, że usuwa wszystkie swoje konta z Facebooka w związku z aferą wokół wykorzystania danych użytkowników tej platformy przez Cambridge Analytica.

Dezaktywowano wszystkie konta, którymi Playboy Enterprises zarządza bezpośrednio. Łącznie skupiały one ok. 25 mln fanów.

- Ostatnie wiadomości na temat rzekomego nielegalnego wykorzystania danych użytkowników Facebooka utwierdziły nas w naszej decyzji o zawieszeniu działalności na platformie w tym czasie - napisano w oświadczeniu. - Istnieje ponad 25 milionów fanów, którzy angażują się w „Playboy” za pośrednictwem naszych różnych stron na Facebooku i nie chcemy być współwinni w ujawnianiu ich danych - dodano.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/amerykanie-nie-ufaja-facebookowi ##

Tym samym firma dołączyła do akcji #deletefacebook, do której wcześniej przyłączyli się m.in. Commercbank, Mozilla i Elon Musk.

Warto przy tej okazji zwrócić uwagę, że zarówno „Playboy”, jak i SpaceX czy Tesla nadal posiadają profile na Instagramie, który należy do Facebooka.

W środę profil polskiej edycji „Playboya” (wydawanej przez Marquard) funkcjonował normalnie na Facebooku.

Jak już informowaliśmy z reklam na Facebooku zrezygnowała Mozilla. Bank Nordea zapowiedział natomiast, że wstrzyma się z kupowaniem akcji spółki Zuckerberga.

Wyciek danych 50 mln osób

W miniony weekend m.in. "New York Times" opisał, że brytyjski ośrodek analityczny Cambridge Analytica (CA), stojący za sukcesem kampanii Donalda Trumpa i akcji popierającej Brexit nielegalnie wykorzystał dane nawet 50 mln użytkowników serwisu kierowanego przez Marka Zuckerberga.

Cambridge Analytica zbierała dane użytkowników Facebooka za pośrednictwem aplikacji This is Your Digital Life. Była ona opisywana jako "narzędzie badawcze wykorzystywane przez psychologów". Internauci uczestniczyli w quizie, a odpowiedzi budowały ich profil psychologiczny. Aplikację pobrało 270 tys. osób. Wszystkie wyraziły zgodę na zebranie danych takich jak miasto, polubione treści oraz dane ich facebookowych znajomych.

W ub.r. Facebook odnotował 40,65 mld dol. przychodu, o 47 proc. więcej niż w roku 2016 (27,64 mld dol.). Zysk netto wzrósł z 10,22 do 15,93 mld dol. (+56 proc.).

Autor:bg

Więcej informacji:Playboy, Facebook

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas