Prasa2011-04-18
17

Polacy najchętniej czytają “Tele Tydzień”

Najchętniej czytanym tytułem prasowym w Polsce pozostaje “Tele Tydzień”, Wśród dzienników wygrywa “Gazeta Wyborcza”, a wśród miesięczników - “Twój Styl” - wynika z badania PBC General. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W okresie od września 2010 roku do lutego br. najpopularniejszym dziennikiem była “Gazeta Wyborcza” (Agora). Zanotowała ona czytelnictwo na poziomie 13,71 proc. minimalnie wyprzedzając tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,57 proc. respondentów. Dalej plasują się: bezpłatne “Metro” Agory (6,43 proc.) oraz “Super Express” (6,34 proc.).

Zobacz tabelę

 
Najchętniej czytamy tygodnik - „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce - sięga po niego aż 34,01 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,87 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Trzecie miejsce należy do poradnikowej “Chwili dla Ciebie” (Bauer), notującej czytelnictwo na poziomie 15 proc.

Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 8,91 proc. zajmuje jednak dopiero piąte miejsce wśród tygodników.

Zobacz tabelę


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są trzy tytuły poradnikowe
: “Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 17,06 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,83 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 15,33 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce z wynikiem 10,61 proc. „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) - w kategorii real life stories. 

Zobacz tabelę


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,37 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencją, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 5,86 proc. i plasuje się dopiero na pozycji 13. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska)  wynikiem 10,73 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a zamykające podium „Cztery Kąty” (Agora), które mają 9,08 proc. czytelnictwa - wśród miesięczników wnętrzarskich.

Zobacz tabelę


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,26 proc. respondentów.

Zobacz tabelę

 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od września 2010 roku do lutego 2011 roku na losowej próbie 24 170 ogólnopolskiej przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Wasset” (wrzesień 2010; próba 20150), “7 Dni” (listopad 2010: luty 2011; próba 8021), “Teraz Opole” (wrzesień : grudzień 2010; próba 8135), “Film” (wrzesień: grudzień 2010; próba 8135), “Naj Magazyn (wrzesień 2010; próba 20150), “Tak Mieszkam” (styczeń: luty 2011; próba 16035). “Mój Piękny Dom” był badany jako w okresie od września 2010 do stycznia 2011 (próba 20126), a w lutym 2011 był badany jako dwumiesięcznik (próba 4044).

Autor:pp

KOMENTARZE(17)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas