Prasa2014-11-21
2

Polacy najchętniej czytają „Twój Styl” i „Claudię”. Najpopularniejsze miesięczniki i dwumiesięczniki

„Twój Styl”, „Claudia” i „Cztery Kąty” to najchętniej czytane miesięczniki w Polsce w II i III kwartale br. Natomiast na czele dwumiesięczników znalazł się „Komputer Świat Twój Niezbędnik” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez Wirtualnemedia.pl.

Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od kwietnia do września 2014 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 10,60 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 11,88 proc.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 7,37 proc. W skali roku pismo zanotowało spadek o 1,89 pkt. proc.
W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora), które przed rokiem były siódme. W analizowanym okresie czytane były one przez 6,66 proc. respondentów (wzrost o 0,19 pkt. proc.).

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, ogrodniczym, wnętrzarskim, lifestylowym, popularnonaukowym i budowlanym.

Zobacz tabelę


PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W tej grupie wiekowej cztery miesięczniki z czołowej piątki miały większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat. Słabszy udział zanotował tylko „Mój Piękny Ogród”.

Zobacz tabelę


Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem był „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W II i III kwartale br. jego czytanie zadeklarowało 1,67 proc. pytanych, po spadku o 0,56 pkt. proc.

Zobacz tabelę


Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej prawie wszystkie dwumiesięczniki miały lepsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75. Wyjątkiem jest tutaj „Sól i Pieprz” notujący niższy wynik.

Zobacz tabelę

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia 2013 do września 2013 roku na losowej próbie 20 996 przypadków i w okresie od kwietnia 2014 do września 2014 roku na losowej próbie 19 554 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 15 536 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania.
Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od kwietnia do maja 2014 roku nie był badany miesięcznik „Mam Ogród”, w kwietniu 2014 roku - miesięcznik „Auto Świat 4x4”, a od maja do września 2014 roku - dwumiesięcznik „Auto Świat 4x4” i we wrześniu 2014 roku - dwumiesięcznik „Weranda Country”.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas