Prasa2015-05-18
1

Polacy najchętniej kupują miesięczniki poradnikowe i kulinarne (top 114)

W styczniu br. na pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród wszystkich miesięczników awansowała „Kobieta i Życie”, która rok wcześniej zajmowała miejsce trzecie. Czołówkę zestawienia zdominowały pisma poradnikowe i kulinarne. Ranking 114 tytułów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2015 roku wyniosła 361 240 egz. W porównaniu do stycznia 2014 roku zwiększyła się ona o 8,49 proc. Wówczas magazyn ten był trzeci.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z piątego na drugie miejsce awansował „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Wynik tego miesięcznika uplasował się na poziomie 354 134 egz., po wzroście o 17,36 proc.

Ostatnią pozycję na podium zajął magazyn „Dobre Rady” (Grupa Burda), który rok wcześniej był liderem. Wynik sprzedażowy tego miesięcznika zmniejszył się o 9,33 proc. do 317 131 egz.

Na czwartą lokatę (z drugiej) spadł kulinarny magazyn „Przyślij Przepis” (Grupa Burda). Wynik sprzedażowy tego pisma zmniejszył się o 16,72 proc. do 280 307 egz.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska), który rok wcześniej był czwarty. W badanym okresie tytuł ten sprzedawał się w liczbie 263 523 egz. W stosunku do poprzedniego roku jego wynik zmalał o 17,91 proc.

Pierwszy magazyn luksusowy dla pań - „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - awansował z miejsca dziewiątego na ósme. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 216 322 egz., po wzroście o 17,76 proc.

Ogółem w pierwszej dziesiątce zestawienia pięć pozycji zajęły magazyny poradnikowe dla pań. Cztery miejsca przypadły miesięcznikom kulinarnym. Ponadto w top 10 znalazło się jedno pismo luksusowe.

Zobacz tabelę

 

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:mk

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas