Internet2015-08-26
1

Polki.pl, Kafeteria.pl i Wizaz.pl na czele serwisów kobiecych, WP.pl i Onet z najpopularniejszymi sekcjami (TOP 10)

Najpopularniejszymi serwisami dla kobiet są niezmiennie Polki.pl, Kafeteria.pl i Wizaz.pl, a w ostatnim roku duże spadki odwiedzalności zanotowały VUmag.pl i Papilot.pl, a duży wzrost - Kafeteria.tv. Wśród portali horyzontalnych najchętniej odwiedzane sekcje kobiece mają WP.pl i Onet.pl.

W czerwcu br. serwis Polki.pl (należący do Edipresse Polska) odwiedziło 3,37 mln użytkowników (czyli 13,5 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w nim 21,95 mln odsłon (w tym 6,26 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z niego średnio przez 3 minuty i 7 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Witryna jest liderem zasięgowym wśród serwisów kobiecych, wyprzedając Kafeterię.pl (Grupa Wirtualna Polska) o 577,5 tys. użytkowników i Wizaz.pl (Edipresse) o 1,13 mln. Przy czym to Wizaz.pl miał najwięcej odsłon (25,58 mln) i najdłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (12:02 minuty).

Ponad 20 mln odsłon zanotował jeszcze Styl.fm (Grupa Digital Avenue), a po kilkanaście mln - Kafeteria.pl, Papilot.pl i Styl.pl (ten ostatni należy do Grupy Interia.pl). Na Papilot.pl przeciętny czas spędzony przez odwiedzającego wyniósł 10:10 minuty, na Styl.pl - 8:59 minuty.

W czołowej dziesiątce znalazły się dwie strony związane z tytułami prasowymi: Styl.pl prezentująca treści m.in. z magazynów kobiecych Wydawnictwa Bauer oraz Wysokieobcasy.pl, strona weekendowego dodatku „Gazety Wyborczej” (Agora).

Zobacz tabelę


W skali roku Polki.pl zanotowały spadek zasięgu procentowego o 1,6 proc. - z 13,74 proc. do 13,52 proc. (mimo wzrostu liczby użytkowników, który jest mniej miarodajnym wskaźnikiem zmiany odwiedzalności, ponieważ od wyników z maja w Megapanelu podniesiono szacunki dotyczące łącznej liczby polskich internautów, więc większość serwisów osiągnęła z miesiąca na miesiąc wzrosty liczby użytkowników o kilkanaście proc.). Liczba odsłon witryny zmalała rok do roku o 1,21 mln (czyli 5,2 proc.).

Kafeteria.pl w porównaniu z czerwcem ub.r. straciła 12,1 proc. zasięgu i 482,7 tys. odsłon (2,5 proc. w dół), a Wizaz.pl - 20,6 proc. zasięgu i 5,36 mln odsłon (17,3 proc. w dół). Jeszcze większe spadki zanotowały VUmag.pl (Grupa Onet-RASP) i Papilot.pl. Pierwszy miał o 50,7 proc. mniejszy zasięg niż rok wcześniej i o 3,95 mln odsłon (czyli 59,9 proc.) mniej, a drugi - o 37,9 proc. zasięgu i 8,09 mln odsłon (34,6 proc.) mniej.

Duże wzrosty osiągnęły natomiast Kafeteria.tv (Grupa Wirtualna Polska) i Styl.pl. Zasięg pierwszej witryny zwiększył się o 69,2 proc., a liczba odsłon o 2,3 mln (czyli 101,4 proc.), a w przypadku drugiej wzrost zasięgu wyniósł 8,9 proc., a liczby odsłon - 10,29 mln (czyli 106,7 proc.).


Wśród portali horyzontalnych najwięcej użytkowników w swoich działach dla kobiet miały w czerwcu WP.pl i Onet.pl - po 2,27 mln. Sekcja kobieca tego pierwszego zanotowała ponad trzy razy więcej odsłon niż drugiego, natomiast w dziale drugiego przeciętny użytkownik spędził prawie dwa razy więcej czasu niż w dziale pierwszego.

Kobieta.fakt.pl przy nieco mniejszej (o 90,2 tys.) liczbie użytkowników od sekcji kobiecej Interii zanotowała ponad dwa razy więcej odsłon. Przy czym Kobieta.fakt.pl prezentuje wszystkie treści z portalu o gotowaniu, zdrowiu, urodzie i modzie, a w przypadku innych portali są one często udostępniane w osobnych sekcjach i serwisach.

Zobacz tabelę


Dział kobiecy WP.pl zanotował w ciągu roku spadek o 26,9 proc. zasięgu i 31,2 mln odsłon (54,8 proc. w dół), natomiast zasięg sekcji Onetu zwiększył się aż o 139,5 proc., a liczba odsłon - o 5,53 mln (czyli 242,2 proc.).

Spore spadki zasięgu zanotowały natomiast działy kobiece Interii i Gazeta.pl - pierwszy o 13,8 proc., a drugi o 24,8 proc.

Przed rokiem na Fakt.pl nie była jeszcze wydzielona sekcja dla kobiet.

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas