Reklama2013-06-20
1

Polkomtel, Nestlé i Tesco z większymi wydatkami reklamowymi, w dół Aflofarm i Unilever (TOP 10)

W maju br. dużo więcej na reklamę w mediach tradycyjnych przeznaczyły Polkomtel, Nestlé Polska i Tesco Polska. Natomiast o prawie jedną czwartą zmniejszyły swoje wydatki Aflofarm i Unilever Polska.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wydatki Aflofarmu na reklamę w telewizji, radiu i prasie w maju br. wyniosły 70,86 mln zł, czyli o 22,6 mln zł mniej niż rok wcześniej. To spadek o 24,2 proc. Przypomnijmy, że już w I kwartale br. Aflofarm obciął swój budżet reklamowy o 18,7 proc. (zobacz szczegóły), natomiast w kwietniu wydatki firmy były o 2 proc. mniejsze niż rok wcześniej.

Z kolei Unilever Polska w maju przeznaczył na reklamę o 22,6 proc. mniej niż przed rokiem. Natomiast wydatki drobnych reklamodawców zmalały w skali roku o 11 proc.

Z drugiej strony Polkomtel zwiększył swój cennikowy budżet reklamowy aż o 40,5 proc. - o 12 mln zł, do 41,7 mln zł. W maju prowadzone były dwie duże kampanie Plusa: reklamująca wakacyjną promocję z biurem podróży TUI (więcej na ten temat) oraz taryfę Plus Internet z nielimitowanym dostępem do YouTube’a, Ipli i stron www (zobacz więcej). Cennikowe wydatki Nestlé Polska zwiększyły się w skali roku o 26,2 proc.

Ogromne wzrosty zanotowały natomiast Tesco Polska, który od początku maja reklamuje obniżone ceny (przeczytaj więcej i obejrzyj spot), oraz Coca-Cola Poland Services, która pod koniec kwietnia zaczęła kampanię Coca-Coli pod hasłem „Podziel się radością” (dowiedz się więcej i zobacz spot). Budżet Tesco był prawie cztery razy większy niż przed rokiem, a Coca-Coli - ponad dwa razy większy.

Według ZenithOptimedia Group w całym br. całościowe wydatki reklamowe będą w Polsce o 5,9 proc. mniejsze niż w ub.r. (przeczytaj szczegóły).

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas