Reklama2011-07-28
1

Polsat i TVN więcej z reklam, TVP 1 - mniej

W I połowie br. polskie stacje telewizyjne zarobiły z reklam minimalnie więcej niż rok wcześniej. Wśród głównych kanałów wzrosty tych przychodów zanotowały Polsat i TVN, a spadek - TVP 1.

Dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że od stycznia do czerwca br. cennikowe przychody reklamowe stacji telewizyjnych liczone bez autopromocji były o 0,8 proc. wyższe niż rok wcześniej. Uwzględniając autopromocję, te wpływy wzrosły w skali roku o 1 proc. Natomiast wydatki na autopromocję zwiększyły się o 37 proc.

>>> Rynek kanałów tematycznych: Polsat News goni TVN 24

Spośród czterech największych stacji wzrosty przychodów reklamowych w skali roku zanotowały Polsat - 10,6 proc., TVN - 3,4 proc., oraz TVP 2 - 1,2 proc. Natomiast TVP 1 zarobiła z reklam 2,4 proc. mniej niż rok wcześniej.

Wśród pozostałych kanałów z czołówki największe wzrosty wpływów reklamowych osiągnęły Discovery Channel i TV 4 - odpowiednio 38,3 i 24,5 proc. Z drugiej strony AXN zanotowało przychody z reklam o 10,7 proc. niższe niż w I połowie ub.r., MTV - o 5,3 proc. niższe, a VIVA Polska - o 1,6 proc. niższe.

Z kolei wpływy reklamowe TV Puls spadły w skali roku aż o 71,8 proc., a 4fun.tv - o 83,3 proc. Z tego powodu obie stacje wypadły z pierwszej dziesiątki zestawienia.

Zobacz tabelę


 

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas