Reklama2016-02-04
1

Polsat na czele wpływów reklamowych, Aflofarm wydał najwięcej (dane za styczeń)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w styczniu 2016 roku były o nieco wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W styczniu 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,16 mln spotów reklamowych, o 12,96 proc. więcej, niż w styczniu 2015 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,32 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 2,34 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 169,31 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 10,20 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 4,38 proc. do 123,63 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (109,68 mln zł; spadek o 3,12 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (76,70 mln zł; w dół o 18,69 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 46,18 mln zł i wzrostem o 26,04 proc.

Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała TVP Info - było to 114,12 proc. do 17,38 mln zł.

Zobacz tabelę

W styczniu 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 162,15 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 5,68 proc. Kolejne miejsca zajęły: US Pharmacia (35,37 mln zł; do góry o 29,81 proc.) i Polpharma (31,42 mln zł; do góry o 37,24 proc.).

Zobacz tabelę

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Autor:mk

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas