Telewizja2016-02-02
1

TVP1 i Polsat liderami w styczniu, TVN24 z największym wzrostem w czołówce. „M jak miłość” hitem miesiąca

W styczniu br. najchętniej oglądaną stacją w rynku telewizyjnym była TVP1. Z kolei w grupie komercyjnej pierwsze miejsce zajął Polsat. Ratingowym hitem miesiąca był serial „M jak miłość”.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w styczniu 2016 roku należało do TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem stycznia 2015 roku spadł o 1,60 proc. i wyniósł 12,89 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 1,50 proc. do 11,17 proc. Podium uzupełnia TVN. Jego wynik w porównaniu do stycznia 2015 roku zmalał o 3,07 proc. do 9,78 proc.

Z kolei czwarte miejsce przypadło TVP2, która straciła najbardziej w czołowej dziesiątce zestawienia (8,54 proc. udziału; w dół o 10,86 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 44,11 proc. w styczniu 2015 roku do 42,38 proc. w styczniu 2016 roku.

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z siódmej lokaty) uplasował się kanał TVP Info, którego udział wyniósł 3,24 proc., po wzroście o 3,18 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN7 (3,23 proc.; spadek o 5,83 proc.), TVN24 (również 3,23 proc.; do góry o 11,76 proc. - najbardziej w pierwszej dziesiątce rankingu), TV4 (3,21 proc.; + 7,36 proc.), TV Puls (2,96 proc.; - 6,62 proc.) i Puls 2 (1,64 proc.; + 3,80 proc.).

Zobacz tabelę

W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera utrzymał się Polsat, którego udział wyniósł tutaj 13,01 proc., po spadku o 2,62 proc.

Na drugim znalazł się TVN. Jego wynik w styczniu br. zwiększył się o 2,38 proc. do 12,06 proc.

Na podium znalazła się jeszcze TVP1 (8,81 proc udziału; w dół o 3,19 proc.). Natomiast czwarta lokata należała do siostrzanej TVP2 (7,31 proc., - 14,70 proc. - największy spadek w top 10).

Warto dodać, że w czołowej dziesiątce najwięcej zyskała TTV - było to 17,18 proc. do 1,91 proc.

Zobacz tabelę

W styczniu 2016 roku największą widownię zgromadził serial „M jak miłość”, którego odcinek z 4 stycznia oglądało 6,94 mln widzów.

Drugie miejsce należało do „Teleexpressu”, który 24 stycznia do TVP1 przyciągnął średnio 5,56 mln widzów. Podium uzupełnia mecz piłki ręcznej Polska-Chorwacja, z widownią w Polsacie na poziomie 5,09 mln osób (emisja 27 stycznia).

W zestawieniu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 9 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Sześć lokat należało do programów Polsatu, cztery - do TVP2, a jedna - do TVN.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas