Telewizja2016-08-02
16

Polsat wyprzedził TVP1, najniższy w historii udział TVP2. Mecze Euro 2016 hitami lipca

Nowym liderem oglądalności w rynku telewizyjnym w lipcu br. został Polsat, który wyprzedził TVP1. Ratingowymi hitami miesiąca były pozycje związane z Euro 2016.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lipcu 2016 roku należało do Polsatu, który awansował z miejsca drugiego. Średni dobowy udział tego kanału względem lipca 2015 roku zwiększył się o 1,86 proc. i wyniósł 10,93 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.

Z kolei na drugą pozycję spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie jednak poszedł w dół o 8,14 proc. do 10,15 proc.

Na ostatniej lokacie podium znalazł się TVN. Jego wynik w porównaniu do lipca 2015 roku zmalał o 5,02 proc. do 9,47 proc.

Czwarte miejsce przypadło TVP2. Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, stacja ta zanotowała kolejny najniższy miesięczny udział w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce (tylko 6,04 proc. udziału; w dół o 12,21 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” spadł z 38,63 proc. w lipcu 2015 roku do 36,59 proc. w lipcu 2016 roku - najniższego poziomu w historii telemetrii w naszym kraju.

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z szóstej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 4,73 proc., po wzroście o 37,50 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVP Info (4,26 proc.; wzrost o 10,65 proc.), TVN7 (3,38 proc.; do góry o 4,64 proc.), TV Puls (3,32 proc.; + 5,73 proc.), TV4 (2,79 proc.; spadek o 18,42 proc. - największy w top 10) i Puls 2 (1,82 proc.; + 0,55 proc.).

Zobacz tabelę

Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 12,75 proc., po wzroście o 6,61 proc. Drugie miejsce należało do TVN. Jego wynik w lipcu br. zwiększył się o 2,05 proc. do 11,44 proc.

Podium uzupełnia TVP1 (6,93 proc udziału; w dół o 8,70 proc.). Natomiast na czwartej lokacie uplasowała się TVP2, która również w tym ujęciu miała najniższy udział w historii (zaledwie 5,33 proc., w dół o 16,98 proc. - największy spadek w zestawieniu top 20).

Zobacz tabelę

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziła transmisja finałowego meczu Portugalia-Francja w ramach Euro 2016, którą 10 lipca na antenie TVP1 oglądało 5,18 mln widzów.

To samo spotkanie pokazywał również Polsat, gdzie śledziło je 4,45 mln osób. W rankingu top 20 programów pozycja ta była trzecia - zobacz szczegółowe dane meczu Portugalia-Francja.

Na drugim miejscu znalazł się mecz Francji z Islandią z 3 lipca - na antenie Polsatu transmisję oglądało 4,45 mln osób.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym miesiącu były „Wiadomości” TVP1, które 31 lipca obejrzało 3,22 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Faktów” TVN zgromadziło 3,15 mln widzów (emisja 14 lipca). Nieco mniej, bo 2,94 mln oglądających miał „Teleexpress” z również 14 lipca.

W rankingu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 10 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Osiem lokat należało do programów Polsatu, a po jednej - do TVN i TVP2.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie miesiąca

KOMENTARZE(16)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas