Radio2017-12-09
16

Ponad połowa słuchaczy Trójki ma wykształcenie wyższe (profil słuchacza)

Program III Polskiego Radia słucha najwięcej osób w wieku od 40 do 59 lat, mieszkańców dużych miast, osób z wykształceniem wyższym oraz mających wysokie dochody - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

Średni udział mężczyzn wśród słuchaczy radiowej Trójki w okresie od sierpnia do października 2017 roku wyniósł 59,3 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Kobiety stanowią pozostałe 40,7 proc. osób słuchających tę stację.

Programu 3 Polskiego Radia zdecydowanie najchętniej słuchają osoby w grupie wiekowej od 40 do 59 lat, której udział w całkowitej liczbie słuchaczy tej stacji wynosi 44,6 proc. Kolejne 27,8 proc. przypada na grupę wiekową 25-39. Z kolei w grupie 60-75 lat jest to 19,9 proc., a w grupie 15-24 - 7,7 proc.

Stację tę zdecydowanie najchętniej wybierają osoby z wykształceniem wyższym (52,7 proc.; wskaźnik AFF - aż 219). 31,4 proc. osób ma wykształcenie średnie, 8,6 proc. - zasadnicze zawodowe i 7,3 proc. - podstawowe.

Największy udział słuchaczy PR3 to mieszkańcy miast mających od 20 do 99 tys. mieszkańców - wynosi on 26,1 proc. Z kolei pod względem AFF najwyższe wartości stacja ta ma w miastach od 200 do 499 tys. mieszkańców i powyżej 500 tys. mieszkańców - odpowiednio 133 i 131.

Z kolei udział osób słuchających tę stację, których miesięczny dochód na osobę w gospodarstwie domowym nie przekracza 2000 zł, wynik uplasował się na poziomie 65,8 proc. (34,2 proc. to słuchacze z dochodami przekraczającymi 2000 zł).

Średni udział Trójki w całej populacji w okresie od sierpnia do października br. wyniósł 6,5 proc.

Affinity index - wskaźnik porównujący w radiu liczbę słuchaczy w wybranej grupie docelowej w porównaniu do grupy odniesienia. Forma indeksu powoduje, że gdy np. słuchalność w obu grupach jest na tym samym poziomie wskaźnik wynosi 100. Wyższa liczba słuchaczy w grupie docelowej to Affinity powyżej 100. Słuchalność na poziomie dwukrotnie wyższym w badanej grupie to 200, ale gdy słuchalność jest dwukrotnie gorsza - wskaźnik wynosi 50.

Autor:mk

Więcej informacji:radio track, Trójka

KOMENTARZE(16)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas