Internet 2013-04-23
4

Portalowe informacje: na czele WP i Onet, ale tracą użytkowników

Wirtualna Polska i Onet mają zdecydowanie popularniejsze działy z informacjami ogólnymi niż Gazeta.pl i Interia. Przy czym sekcje informacyjne WP i Onetu w skali roku zanotowały spore spadki odwiedzalności.

Strony Wirtualnej Polski z informacjami o polityce i wydarzeniach społecznych (z Polski, także lokalnymi, i z zagranicy) w lutym br. odwiedziło prawie 6 mln internautów, którzy wykonali 310 mln odsłon (z czego 48,5 mln mobilnych), a każdy spędził na nich średnio 41,67 minuty - wynika z danych z Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Sekcja informacyjna Onetu zanotowała 5,2 mln użytkowników i 252 mln odsłon. Przy czym internauci przebywali na niej średnio przez 73,2 minuty, czyli o ponad 30 minut dłużej niż w przypadku WP i Gazeta.pl.

Dział informacyjny tego ostatniego portalu w lutym miał 4,45 mln real users i 177,6 mln odsłon (z czego 25,8 mln mobilnych). Natomiast analogiczna sekcja Interii zanotowała 2,24 mln real users i 82,6 odsłon (w tym 11,6 mln mobilnych), a przeciętny użytkownik korzystał z niej przez niecałe pół godziny, czyli krócej niż w przypadku

Portal o2.pl nie ma wydzielonej sekcji z informacjami ogólnymi. Tytuły na stronie głównej przekierowują na serwis Sfora.pl, który w lutym br. zanotował 730 tys. i 25 mln odsłon, a przeciętny użytkownik spędził w nim 24,3 minuty.

Zobacz tabelę


Strony informacyjne WP.pl miały w lutym 460 tys. użytkowników i 62 mln odsłon mniej niż przed rokiem (to spadki o 7 i 17 proc.), a przeciętny internauta spędził na nich 14 minut mniej (to 25 proc. w dół). Dział Onetu stracił w skali roku nieco ponad milion real users i 40,4 mln odsłon (spadki o 16 i 14 proc.).

Sekcja informacyjna Interii przy minimalnie niższej liczbie użytkowników zanotowały 15,2 mln odsłon więcej (wzrost o 23 proc.) i 9 minut na użytkownika więcej (wzrost o 43 proc.) niż przed rokiem). Natomiast Gazeta.pl zyskała 60 tys. real users i 5,6 mln odsłon (to wzrosty o 1 i 3 proc.).

>>> TOP 300 serwisów internetowych w Polsce (raport)

Zobacz tabelę


Zdecydowanie największe znaczenie dział informacyjny ma dla Gazeta.pl. W lutym odwiedziła go ponad połowa użytkowników portalu, a liczba wykonanych tam odsłon stanowiła 34 proc. wszystkich odsłon na Gazeta.pl. Na WP.pl sekcję informacyjną odwiedziło aż 57 proc. użytkowników portalu, ale wykonane tam odsłony stanowiły tylko 15 proc. wszystkich jego odsłon.

W przypadku Onetu dział informacyjny przyciągnął 43 proc. użytkowników portalu, a w przypadku Interii - 34 proc. Sekcje odpowiadały za nieco ponad 9 proc. wszystkich odsłon zanotowanych przez portale.

Zobacz tabelę

 


 

Autor: Tomasz Wojtas

KOMENTARZE (4) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas