Agencja Change Serviceplan, należąca do Group One została zaproszona do trwającego przetargu na obsługę reklamową marki sieci komórkowej Play (P4). Dołączyła do niego również agencja Saatchi&Saatchi (Publicis Groupe).
Sieć komórkowa Play prowadzi od początku listopada 2021 roku przetarg na kompleksową obsługę reklamową. Telekom poza potwierdzeniem informacji o tym procesie nie podaje żadnych szczegółów na temat jego trwania. Nie zdradza liczby i nazw zaproszonych do niego agencji.
Wiadomo, że uczestniczy w nim agencja Grandes Kochonos, która obsługuje reklamowo Play od 2010 roku. Nieoficjalnie mówi się, że o budżet telekomu walczą również agencje Red8 i 2012 Agency.
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że teraz - w trakcie procesu przetargowego - została do niego "doproszona" agencja Change Serviceplan należąca do grupy komunikacyjnej Group One. Oficjalnie przedstawiciele agencji nie skomentowali nam tych doniesień.
W przetargu ma brać również agencja Saatchi&Saatchi należąca do Publicis Groupe. Gdy przed miesiącem mówiono, że agencja ta zrezygnowała z udziału w przeglądzie Playa, otrzymaliśmy oficjalne zaprzeczenie z Publicis Groupe informujące, że Saatchi&Saatchi w ogóle w tym przetargu nie startowała "ze względu na obecne zobowiązania wobec klientów".
Teraz, na pytanie o "powrót" Saatchi&Saatchi do tego postępowania otrzymaliśmy od działu PR Publicis Groupe krótką odpowiedź, w której nie zaprzeczono wprost informacjom o udziale tej agencji w przetargu reklamowym Playa: "Bez komentarza, w sprawie toczących się postępowań, prawo do wypowiedzi ma tylko organizator".
Celebryci w centrum uwagi Play
Od wielu lat kampanie reklamowe marki Play oparte są na konwencji, w której punkt sprzedażowy z Barbarą Kurdej-Szatan i Maciejem Łagodzińskim odwiedzają różni celebryci. To m.in. Kuba Wojewódzki oraz Dawid Kwiatkowski, a wcześniej m.in. Adam Małysz, Anna Mucha, Martyna Wojciechowska, Roksana Węgiel.
Od kilku tygodni pojawiają się spekulacje, że Play zamierza zerwać dotychczasową współpracę z Barbarą Kurdej-Szatan, po jej negatywnym komentarzu na temat Straży Granicznej odnoszącym się do sytuacji migrantów na granicy Polski z Białorusią.
W noworocznej kampanii marki nie ma już Barbary Kurdej-Szatan. - Nasze reklamy występują w kilku odsłonach, są wersje z udziałem obu naszych sprzedawców, tylko z jednym ze sprzedawców (na przykład ostatnia reklama z Anną Muchą), bez udziału sprzedawców - koncentrujące się na aspekcie sprzętowym (smartfony, czy inne urządzenia towarzyszące ofertom), a od września mamy jeszcze naszego doradcę, który pojawia się w reklamach z rozwiązaniami dla domu - wyjaśnia tę zmianę Ewa Sankowska-Sieniek, kierowniczka biura prasowego Play.
Operator ma też zastanawiać się nad zmianą dotychczasowej strategii marketingowej i komunikacji opartej na reklamach z udziałem celebrytów. Operator do tych doniesień się jednak nie ustosunkowuje.
W pierwszej połowie 2021 r. P4, operator sieci telekomunikacyjnej Play, zanotował 3,636 mld zł przychodów sprzedażowych, 1,7 mld zł zysku EBITDAaL i 5,3 mld zł zysku netto. Zysk netto wynika głównie ze sfinalizowania przez telekom w kwietniu br. sprzedaży za 6,7 mld zł swojej infrastruktury pasywnej firmie On Tower Poland, w której 60 proc. udziałów ma Cellnex Telecom, a 40 proc. Grupa Iliad.