Internet2021-10-28
0

Grupa Robocza IAB prezentuje przewodnik po influencer marketingu

Grupa Robocza Influencer Marketing, działająca przy IAB Polska, przygotowała pierwszy przewodnik po tym obszarze. Jest skierowany zarówno do marek, agencji, jak i samych influencerów.

Przewodnik po influencer marketingu IAB Polska zawiera takie zagadnienia jak: definicja influencera i influencer marketingu, wskazówki doboru influencerów w ramach współprac reklamowych, charakter współpracy i oznaczanie treści czy porady dotyczące przygotowywania briefów. Publikację można bezpłatnie pobrać ze strony IAB Polska.

IAB Polska radzi jak pracować z influencerami

W przewodniku znajdziemy m.in. wskazówkę: "Rekomendowane akcje z influencerami powinny odpowiadać pozostałym działaniom w kampanii klienta. Agencja nie powinna rekomendować twórców o wątpliwej opinii, niespełniających zasad brand safety czy też promujących zachowania, które mogą zagrażać życiu, zdrowiu bądź są sprzeczne z ogólnie przyjętymi normami społecznymi. Celem agencji powinno być pogodzenie interesów trzech stron: marki, influencera i jego społeczności – oraz ich ochrona".

Grupa robocza zajmująca się influencer marketingiem powstała przy IAB Polska w styczniu tego roku. Celem jej prac jest m.in. stworzenie słownika pojęć, standaryzacja świadczeń i sposobu pomiaru efektywności, segmentacja influencerów oraz kwestie prawne. Szefem grupy jest Marek Myślicki, strategic partnerships director w agencji GetHero.
 

 

Autor:jd

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas