Reklama2013-07-10
2

PZU o 580 proc. więcej na reklamę. W górę AXA, ING i Liberty, w dół Proama i Ergo Hestia (Top 14)

Od stycznia do kwietnia br. cennikowe wydatki reklamowe PZU były aż o 579 proc. wyższe niż rok wcześniej. Zdecydowanie więcej na reklamę niż przed rokiem przeznaczyły też ING Życie, Compensa, AXA Direct, 4Life Direct i Liberty Direct, za to wyraźnie zmalał budżet Proamy.

Z danych Kantar Media i analiz domu mediowego Equinox Polska wynika, że 14 czołowych ubezpieczycieli - z ponadmilionowymi budżetami marketingowymi - od stycznia do kwietnia br. cennikowo przeznaczyło na reklamę (bez internetu) 126,5 mln zł. To o 39,6 mln zł, czyli 45,6 proc. więcej niż przed rokiem.

Najmocniej - o 29 mln zł, czyli 66 proc. - wzrosły wydatki na reklamy polis komunikacyjnych, natomiast o 12 mln zł (czyli o 50 proc.) zwiększyły się budżety reklamowe ubezpieczeń ludzi. Za to na reklamy pozostałych ubezpieczeń przeznaczono o 11 mln zł mniej niż przed rokiem (to spadek o 36 proc.).

Co ciekawe, udział telewizji w cennikowych budżetach reklamowych firm ubezpieczeniowych zmalał w skali roku z 85 do 81 proc. Natomiast do radia i kin trafiło po 5,2 proc. wydatków marketingowych ubezpieczycieli. - Szczególnie znamienity jest wzrost w wydatkach udziału kina. Oprócz akcji niestandardowych oferowanych reklamodawcom jako kampanie offscreenowe zaletą tego rodzaju medium jest niemożność ominięcia czy nie zauważenia reklamy - zauważa Jakub Potrzebowski, CEO Equinox Polska. Udział prasy codziennej nieoczekiwanie wzrósł z 1,9 do 3 proc., w przypadku magazynów utrzymał się na poziomie 3,5 proc., natomiast w przypadku outdooru zmalał o 2 pkt proc.

>>> Banki o 26 proc. mniej na reklamę. BGŻ i eurobank w dół, Kasy Stefczyka i mBank mocno w górę (top 15)

Zdecydowanie najwięcej na reklamę w pierwszych czterech miesiącach br. przeznaczyła Grupa PZU. Jej cennikowe wydatki wzrosły w skali roku aż o 579 proc. W lutym firma zaczęła kampanię reklamową w stylistyce science-fiction z udziałem kapitana Nostresa (przeczytaj więcej i zobacz spot). Za to wydatki Proamy zmalały o prawie połowę, co wynika z faktu, że przed rokiem firma intensywnie reklamowała swój start na polskim rynku. AXA zwiększyła o 74 proc. cennikowe wydatki na reklamy polis komunikacyjnych (w ich nowej kampanii występują Mariusz Pudzianowski - zobacz więcej), natomiast o zmniejszyła o 14 proc. budżety reklamowe ubezpieczeń na życie. Wydatki 4Life Direct wzrosły w skali roku o 41 proc., Link4 - o 4 proc., a Liberty Direct - o 44 proc. Przy czym reklama oferowanego przez tę pierwszą firmę Dziennego Świadczenia Szpitalnego według Komisji Etyki Reklamy wprowadzała odbiorców w błąd (więcej na ten temat).

Zobacz tabelę


Z kolei ING Życie cennikowo wydało na reklamy 10 mln zł wobec zaledwie 19 tys. zł rok wcześniej. Firma od jesieni ub.r. intensywnie promuje pod hasłem „Zrób rakowi wspak” ubezpieczenie od nowotworu (przeczytaj więcej i obejrzyj spoty), przy czym Komisja Etyki Reklamy orzekła, że kreacja tej kampanii wykorzystywała strach odbiorców przed chorobą nowotworową i upraszczała przebieg jej leczenia (więcej o tym).

Cennikowy budżet Compensy wzrósł w skali roku prawie 60-krotnie, a Allianz Direct - ponad 8-krotnie. Za to wydatki Ergo Hestii zmalały ponad 7-krotnie - z 11,1 do 1,49 mln zł).

W całym ub.r. zdecydowanie najwięcej cennikowo na reklamę przeznaczyły Proama (77,3 mln zł) i PZU (73,3 mln zł), wyprzedzając TUiR Warta, 4Life Direct i Link4 (zobacz szczegóły).

Autor:tw

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas