W lutym br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 20 proc. więcej niż przed rokiem. Największe wzrosty tych przychodów osiągnęły Jedynka i TOK FM, a jako jedyne straty zanotowały dwie lokalne rozgłośnie Eski.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w lutym br. cennikowe przychody reklamowe polskich stacji telewizyjnych bez autopromocji były o 20,9 proc. wyższe niż rok wcześniej, a z uwzględnieniem autopromocji - o 20,6 proc. wyższe. Same wydatki na autopromocję wzrosły o 1,3 proc.
>>> Radio ZET i Trójka ostro w dół. Rekordowy wynik Radia Maryja
Wśród czołowych rozgłośni największe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych osiągnęły Jedynka (Polskie Radio) i TOK FM - odpowiednio 85,9 i 65,5 proc. Eska Rock (Grupa Radiowa Time) zarobiła z reklam więcej o 42,9 proc., Trójka (Polskie Radio) - o 31,9 proc., RMF FM (Grupa RMF) - o 28,5 proc., a Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - o 17,8 proc.
>>> Sieci radiowe w 2012: duży wzrost Eski i Złotych Przebojów
Z kolei minimalne wzrosty przychodów reklamowych zanotowały Radio ZET (Eurozet) - 5,1 proc., i Eska Warszawa (Grupa Radiowa Time) - 2,8 proc. Natomiast nieznacznie mniej niż przed rokiem zarobiły z reklam Eska Wrocław i Eska Poznań - odpowiednio o 7,2 i 9,5 proc.
Zobacz tabelę