Radio2021-05-21
4

Agora podnosi ceny reklam. W TOK FM zdrożeją o 8,4 proc.

Grupa Radiowa Agory podnosi od czerwca br. ceny reklam w swoich rozgłośniach. W TOK FM zdrożeją o 8,4 proc., a w całej sieci Agora- o 4,6 proc. Kilkuprocentową podwyżkę szykuje również Grupa Radiowa Time (ZPR Media).

Od czerwca br. nastąpią zmiany w cenniku reklamowym Grupy Radiowej Agory oraz w pakietach Agora sieć i Drapacz Chmur. Nadawca tłumaczy, że mają one związek z ostatnimi rekordowymi wynikami słuchalności Radia TOK FM oraz zwiększeniem zainteresowania marketerów ofertą reklamową tej rozgłośni.

Agora zwraca uwagę, że radio TOK FM nadające w 23 miastach w ostatniej półrocznej fali badania Radio Track (listopad 2020 - kwiecień 2021) odnotowało najwyższy w historii zasięg na poziomie 2,99 proc., co przekłada się na liczbę około 900 tysięcy słuchaczy w wieku 15+. Udział TOK FM w rynku wzrósł do 2,54proc. - o +8,1 proc. r/r.

- To niezwykły rekord - tym bardziej, że Radio TOK FM to wyjątkowa stacja w formacie news&talk, w której słowo stanowi najważniejszą część programu. Cieszymy się, że to właśnie TOK FM wybierają kolejni słuchacze, szukający wiarygodnych i poszerzających horyzonty informacji - mówi Maciej Moszczyński, dyrektor zarządzający Tandem Media, brokera radiowo-kinowego należącego do Agory.

- TOK FM święci także sukcesy na swojej platformie podcastowej, na której obecnie znajduje się prawie 95 tys. odcinków audycji i podcastów. Platforma TOK FM przyciąga 1,7 mln osób (wg Mediapanelu) i 160 tys. aktywnych użytkowników aplikacji, ma już też niemal 26 tysięcy płatnych subskrybentów.

W Radiu TOK FM 8 proc. drożej

Dlatego Grupa Radiowa Agory zdecydowała o zmianie cennika od czerwca br. - ceny reklam w TOK FM wzrosną o 8,4 proc.
To z kolei przełoży się na podwyżki w cennikach pakietowych: Agora sieć o 4,6 proc oraz Drapacz Chmur o 7,5 proc. (ceny dotyczą bloków reklamowych nadawanych w dniach pon.-pt., w godz. 6-20).

Od czerwca drożej zapłacą też reklamodawcy stacji radiowych należących do Grupy Radiowej Time. W Radiu Eska ceny reklam mają wzrosnąć średnio o 5,5 proc., w SuperNova - o 6,8 proc., a w sieci VOX FM - o 5,5 proc.

Te podwyżki pociągną za sobą wzrost cen reklam w pakiecie Total Time, na który składają się wszystkie stacje Grupy Radiowej Time. W tym przypadku podwyżka wyniesie 5,7 proc.

Według badania Radio Track od lutego do kwietnia br. TOK FM miał 2,7 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 2,3 proc. rok wcześniej. Na koniec ub.r. z płatnej oferty podcastowej stacji korzystało 25,9 tys. użytkowników, o 5,9 tys. więcej niż rok wcześniej.

W ub.r. cały pion radiowy grupy Agora zanotował spadek przychodów o 22,5 proc. do 87,7 mln zł (z czego wpływy reklamowe zmalały o 15,2 proc. do 76,5 mln zł) oraz zysku EBITDA z 21,4 do 16,6 mln zł.

Autor:bg

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas