W listopadzie polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam ponad 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody Jedynki wzrosły o 220 proc., a Trójki o prawie 85 proc., za to spadki zanotowały stacje Eska.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w listopadzie br. cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych były o 15,9 proc. wyższe zarówno bez autopromocji, jak i z jej uwzględnieniem. Same wydatki na autopromocję wzrosły o 15,9 proc.
>>> Gazety 13 proc. mniej z reklam, „Fakt”, „Rz” i „DGP” najbardziej w dół
>>> Magazyny 7 proc. więcej z reklam. „Tina”, „Gala” i „Twój Styl” liderami wzrostu
Wśród czołowych stacji zdecydowanie największy wzrost cennikowych przychodów reklamowych w skali roku osiągnęła Jedynka (Polskie Radio) - dokładnie 221,2 proc. Z kolei Trójka (Polskie Radio) zarobiła z reklam o 84,3 proc. więcej niż rok wcześniej, TOK FM (Agora) – o 39,9 proc. więcej, RMF FM (Grupa RMF) - o 39,6 proc. więcej, a Eska Rock (Grupa Radiowa Time) - o 21,8 proc. więcej. Natomiast nieznacznie większe - o 1,6 proc. - wpływy zanotowała Radio ZET (Eurozet).
>>> Duży spadek Jedynki, zyskały Trójka i Radio Maryja
Z drugiej strony Eska Wrocław zarobiła z reklam o 5,1 proc. mniej niż rok wcześniej, Eska Warszawa - o 6,2 proc. mniej, Eska Łódź - o 6,3 proc. mniej, a Eska Poznań - o 22,1 proc. (wszystkie te stacje należą do Grupy Radiowej Time). Natomiast o 7,8 proc. spadły w skali roku przychody reklamowe radia Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora).
Zobacz tabelę