Prasa2013-09-11
7

Ranking pism luksusowych w I półroczu 2013, „Twój Styl” liderem - coraz niższa sprzedaż „Harper’s Bazaar”

W I półroczu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych był „Twój Styl”.  Wzrost zanotował tylko „Shape”, a najwięcej stracił „Joy”. „Harper's Bazaar” był trzeci od końca.

Pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród pism luksusowych zajął „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem tego miesięcznika w I półroczu 2013 roku wyniosła 213 208 egz., po spadku względem I półrocza 2012 roku o 2,94 proc.

Drugą lokatę zajął shoppingowy magazyn „Avanti” (Agora) z wynikiem na poziomie 128 661 egz. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała o 22,49 proc.

Z czwartego na trzecie miejsce awansował miesięcznik „Glamour” (G+J Polska), którego średnia sprzedaż ogółem jednak zmniejszyła się o 12,66 proc. i wyniosła 91 440 egz.

Dopiero 11. miejsce zajął nowy magazyn o modzie „Harper's Bazaar” (Marquard Media Polska). Średni sprzedażowy wynik czterech pierwszych numerów tego pisma wyniósł 43 120 egz.

Jedynym wzrostem pochwalić się mógł magazyn „Shape” (Marquard Media Polska), który w zestawieniu znalazł się na ostatniej pozycji. Jego średnia sprzedaż ogółem w I półroczu br. zwiększyła się bowiem o 24,33 proc. i wyniosła 31 326 egz.
Z kolei najwięcej stracił „Joy” (również Marquard Media Polska), który spadł z miejsca trzeciego na szóste. Średni wynik tego miesięcznika wyniósł 116 664 egz., po spadku o 28,22 proc.

Zobacz tabelę


W czerwcu 2013 roku liderem wśród pism luksusowych i shoppingowych był „Twój Styl”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do czerwca 2012 roku spadła o 17,77 proc. i wyniosła ona 178 571 egz. Drugie miejsce należało do „Avanti” (162 404 egz.; spadek o 7,95 proc.).

Natomiast z czwartego na trzecie miejsce awansował wydawany przez Wydawnictwo Bauer miesięcznik „Pani” (88 803 egz.; w dół o 17,74 proc.).

Największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 14,79 proc.) pochwalić się mógł „Shape”. Z kolei najwięcej straciła tutaj „Uroda” (Edipresse Polska) - było to 42,97 proc.

Wynik „Harper’s Bazaar” (Marquard Media Polska) w czerwcu br. to 32 738 egz. Czwarty numer tego pisma miał najniższą sprzedaż od debiutu tytułu na rynku. Pierwsze wydanie (marcowe) sprzedało się w liczbie 59 873 egz., sprzedaż ogółem drugiego wyniosła 42 891 egz., a trzeciego - 36 931 egz.

Zobacz tabelę

 

 

Autor:mk

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas