W kwietniu br. pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród wszystkich miesięczników zajęła „Kobieta i Życie”. Czołówkę zestawienia zdominowały pisma poradnikowe. Ranking 110 tytułów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu 2015 roku wyniosła 353 881 egz. W porównaniu do kwietnia 2014 roku zmniejszyła się ona o 20,41 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Wynik tego tytułu uplasował się na poziomie 324 434 egz., po spadku o 14,80 proc.
Ostatnia pozycja na podium należała do miesięcznika „Dobre Rady” (Grupa Burda). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 6,41 proc. do 316 368 egz.
Oczko niżej znalazł się „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska). Wynik sprzedażowy tego pisma zmniejszył się o 18,35 proc. do 275 930 egz.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka kulinarny magazyn „Przyślij Przepis” (Grupa Burda). W badanym okresie tytuł ten sprzedawał się w liczbie 249 835 egz. W stosunku do poprzedniego roku jego wynik zmalał o 24,84 proc.
Pierwszy magazyn luksusowy dla pań - „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - awansował z miejsca dziewiątego na siódme. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 218 034 egz., po wzroście o 0,02 proc.
Ogółem w pierwszej dziesiątce zestawienia sześć pozycji zajęły magazyny poradnikowe dla pań. Trzy miejsca przypadły miesięcznikom kulinarnym. Ponadto w top 10 znalazło się jedno pismo luksusowe.
Zobacz tabelęSprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.