Biznes2012-05-15
1

Redan miał 5,5 mln zł straty netto w I kw. Kiedy poprawa wyników?

Grupa odzieżowa Redan zanotowała w I kwartale stratę netto wysokości 5,5 mln zł wobec 1,9 mln zł straty rok wcześniej w wyniku gorszej sprzedaży kolekcji i spadku marży handlowej. Zarząd spółki ocenia, że w kolejnych miesiącach wyniki będą poprawiać się w efekcie zmian zapoczątkowanych jesienią ub. roku, poinformowała spółka w raporcie kwartalnym.

„Decydujący wpływ na taką zmianę wyniku miała większa o 3,2 mln zł strata na podstawowej działalności. Wynika to ze zbyt niskiego wzrostu sprzedaży (o 14%), a tym samym marży handlowej (zysku brutto na sprzedaży) (o 15%) w stosunku do zwiększenia powierzchni sieci sklepów, a tym samym kosztów związanych z ich utrzymaniem i obsługą (o 23%). Sytuacja ta miała miejsce na obu rynkach – dyskontowym i modowym – działania grupy"- podała spółka.

„Pomimo, iż wynik pierwszego kwartału jest groszy od osiągniętego w analogicznym okresie roku poprzedniego jest on lepszy od planowanego przez zarząd. W opinii zarządu efekty działań zapoczątkowanych jesienią 2011 r. będą widoczne w coraz większym stopniu w kolejnych miesiącach tego roku, a grupa w obu obszarach swojej działalności osiągnie wyniki znacząco lepsze od zeszłorocznych"- podano także.

Strata na sprzedaży powiększyła się o 3,2 mln zł w skali roku i wyniosła 4,71 mln zł. Spółka podała, że na pogłębienie straty miał wpływ zdecydowanie wolniejszy wzrost sprzedaży, a tym samym wolumenu marży handlowej od zwiększenia się kosztów.

Sprzedaż wzrosła o 14% w skali roku do 87,33 mln zł.  Zysk brutto na sprzedaży wzrósł o 15% r/r do 39,24 mln zł. Marża brutto zwiększyła się do 44,9% w I kw. 2012 r. wobec 44,7% rok wcześniej.

Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wzrosły o 23% w skali roku do 43,95 mln zł w I kw.

Redan podał, że poziom kosztów jest kontrolowany„ gdyż dynamika ich wzrostu (+23%) jest niższa od przyrostu sieci sklepów (+26%), a w tym czasie dodatkowo rosły także wydatki nie związane bezpośrednio z wielkością sieci sklepów.

Strata operacyjna zwiększyła się do 6,46 mln zł w I kw. wobec 2,76 mln zł rok wcześniej ze względu na zbyt słaby przyrost sprzedaży. Marża EBIT była ujemna i sięgnęła 7,4% wobec 3,6% rok wcześniej.

„Pierwszy kwartał można podzielić na dwa okresy: styczeń i luty oraz marzec. W pierwszym z nich wystąpiły negatywne zjawiska zarówno w części modowej jak i dyskontowej. W marcu tendencje te zostały odwrócone i uzyskane w tym miesiącu wyniki można uznać za dobre"- podała spółka.

Redan podał, że w marcu i kwietniu br. wartość marży handlowej kształtowały się na poziomie zakładanym przez zarząd.

„W opinii zarządu w kolejnych okresach sytuacja z początku br. już się nie powtórzy. Zmiany organizacyjne wprowadzone w segmencie dyskontowym w drugiej połowie 2011 roku oraz w pierwszych miesiącach br. dają już pozytywne efekty, które widoczne są w wynikach pierwszego kwartału oraz kwietnia br. poprawie o 0,7 pp. uległa marża brutto na sprzedaży. W opinii zarządu jest to trwała zmiana"- czytamy także.

W I kw. Redan kontynuował rozwój kanałów dystrybucji grupy. W części dyskontowej zostało otworzonych 9 sklepów, a jednocześnie zamknięto 2 nierentowne placówki. W wyniku tego powierzchnia sklepów TextilMarket wyniosła na koniec marca ok. 57 tys. mkw i była wyższa o 26% w porównaniu do stanu rok wcześniej. Dodatkowo została przeprowadzona w tym okresie kompleksowa przebudowa 12 spośród najstarszych sklepów TextilMarket.

W części modowej liczba sklepów franczyzowych zwiększyła się o 7 głównie zagranicą (na Ukrainie i w Rosji), ale także w Polsce. Zostały także otwarte 3 sklepy własne na Ukrainie. W wyniku tego powierzchnia sklepów Top Secret, Top Secret&Friends oraz Troll wyniosła na koniec marca 2012 r. ok. 34,3 tys. mkw i była wyższa o 25% w porównaniu do stanu rok wcześniej.

Autor:masz / isb / pr

Więcej informacji:Redan

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas