Reklama2015-06-02
1

Reklama kinowa w górę o 7,9 proc. Dominuje Kino Świat, w dół Play

W pierwszych czterech miesiącach br. marketerzy na promocję w kinach wydali 484 mln zł. Zdecydowanie najwięcej przeznaczył dystrybutor filmowy Kino Świat, nakłady zwiększyła Coca-Cola Polska, a mniej wydało Ferrero Polska.

Według raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl w okresie od stycznia do kwietnia br. marketerzy wydali na reklamy w kinach ponad 484,1 mln zł (dane cennikowe bez rabatów). Było to 7,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.

Bianka Pawlewska, international general manager w New Age Media, wzrost zainteresowania reklamą kinową tłumaczy nie tylko rosnącą frekwencją w kinach. - Z pewnością rekordowe wyniki sprzedaży biletów zostały zauważone także przez marketerów i zachęcają do intensywniejszej obecności reklamowej w kinach - stwierdza. - Jednak w tym przypadku należy wziąć pod uwagę całą bardziej złożoną specyfikę reklamy kinowej. Mam na myśli zarówno niepowtarzalny obraz i dźwięk, które wpływają pozytywnie na odbiór komunikatu, jak również możliwości kreatywnego wykorzystania przestrzeni kina w postaci niestandardowych działań, jak np. akcje off-screen. Do tego należy dodać nowe technologie projekcji takie, jak np. format 3D lub 4DX i coraz większy zasięg z tytułu rozwijającej się infrastruktury kinowej i właśnie wysokiej frekwencji - opisuje Pawlewska w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Faktyczne wydatki na reklamy kinowe w I kwartale br. zostały oszacowane przez Starlink na 18,9 mln zł, o 4,4 proc. więcej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły).

Od stycznia do kwietnia br. najwięcej na reklamy w kinach cennikowo przeznaczył dystrybutor filmowy Kino Świat. Zwiększył on swoje wydatki o 12,8 proc., do 182,9 mln zł. Drugim największym kinowym reklamodawcą jest producent słodyczy, Ferrero Polska. Utrzymał pozycję wicelidera mimo zredukowania wydatków o 25,7 proc., do 16,6 mln zł. Trzecie miejsce na reklamowym podium zajmuje Orange Polska, który zainwestował w tym roku w obecność na dużym ekranie 15,1 mln zł, dużo więcej niż rok wcześniej kiedy był poza czołową piątką kinowych reklamodawców.

Zobacz tabelę


Do grona najwięcej inwestujących w reklamę w tym kanale marketerów dołączył też Volkswagen Group Polska wydając w pierwszych czterech miesiącach tego roku blisko 15 mln zł. Coca-Cola Polska przeznaczyła w tym roku na promocję swoich marek w kinach 26,1 proc. więcej niż rok temu - 13,7 mln zł.

Za to z piątki największych reklamodawców kinowych wypadły P4 (operator sieci telekomunikacyjnej Play) oraz kantor internetowy Cinkciarz.pl.

Autor:Beata Goczał

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas