W marcu br. stacje radiowe cennikowo zarobiły z emisji reklam 22,5 proc. więcej niż rok temu. Największą dynamikę przychodów w skali roku miały Radio ZET, Trójka i Jedynka. Spadły natomiast wpływy reklamowe Eski Warszawa i Radia Złote Przeboje Pogoda Warszawa.
Cennikowe przychody reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji) w marcu br. wyniosły 432,8 mln zł, o 79,4 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 22,5 proc. - wynika z raportu przygotowanego przez Kantar Media dla Wirtualnemedia.pl
Największy wzrost wpływów reklamowych w skali roku zanotowały Radio ZET (Eurozet), Program III i Program I Polskiego Radia. Przychody z reklam pierwszej rozgłośni zwiększyły się o 39 proc. do 90,4 mln zł, w przypadku Trójki - o 36 proc. do 23,5 mln zł, a Jedynki - o 36,5 proc. do 13,3 mln zł.
Więcej na reklamach zarobiło też radio Tok FM (Grupa Radiowa Agory). Reklamodawcy zostawili w nim nieco ponad 8 mln zł, o 27,6 proc. więcej niż w marcu ub.r.
Niezmiennie zdecydowanym liderem stacji radiowych pod względem reklamowym pozostaje RMF FM, które w marcu zanotowało wpływy wynoszące 118,4 mln zł. To 12,6 proc. więcej niż przed rokiem.
Mniejszym niż rok temu zainteresowaniem marketerów cieszyły się w marcu br. anteny Eski Warszawa (Grupa Radiowa Time) i Radia Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Grupa Radiowa Agory). Przychody reklamowe pierwszej rozgłośni spadły o 9,8 proc. do 5,4 mln zł, a drugiej - o 3 proc. do niespełna 5 mln zł.
W dziesiątce najlepiej zarabiających na emisji spotów stacji znalazło się w marcu tego roku radio RMF Classic (Eurozet) z przychodami w kwocie 5,6 mln zł. Z zestawienia wypadła natomiast Eska Wrocław (Grupa Radiowa Time).
Zobacz tabelę