Przychody reklamowe kilku stacji radiowych wzrosły w trzech kwartałach br. więcej niż cały rynek reklamy radiowej. Największą dynamikę zanotowały Vox FM, Tok FM i Radio ZET, a zdecydowanym liderem pozostaje RMF FM.
Rozgłośnie radiowe przez dziewięć miesięcy br. zarobiły na emisji reklam blisko 3,9 mld zł (cennikowo, wg Kantar Media). To 25 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku. Dynamika ta było czterokrotnie wyższa niż wzrost całego rynku reklamowego w mediach pozainternetowych wynoszący ponad 6 proc.
##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/6-proc-wiecej-na-reklamy-w-mediach-pozainternetowych-radio-magazyny-i-indoor-najbardziej-w-gore ##
Niezmiennym liderem wpływów z reklam jest RMF FM, którego przychody wyniosły w omawianym okresie 1,07 mld zł, o 16,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Jednak największe wzrosty przychodów reklamowych odnotowały Vox FM, Tok FM i Radio ZET. Vox zwiększył je o 48,7 proc. (do 56,4 mln zł), Tok FM - o 38,9 proc. (do 78,5 mln zł), a Radio ZET - o 28,4 proc. (do 795,9 mln zł).
W Złotych Przebojach Warszawa reklamodawcy wydali 23,8 proc. więcej niż rok temu - 47,4 mln zł, a wydatki w radiowej Trójce zwiększyli o 20,9 proc. do 190,1 mln zł. Program I Polskiego Radia zarobił na emisji spotów 110,7 mln zł (wzrost o 18,8 proc.), zaś Eska Warszawa - 51,6 mln zł (wzrost o 16,1 proc.).
##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/rmf-fm-powiekszylo-przewage-nad-radiem-zet-duzy-spadek-pr2-i-pr1-dane-radiowe-za-iii-kwartal ##
W zestawieniu stacji, które w trzech kwartałach br. zarobiły na reklamach najwięcej, znalazły się jeszcze Złote Przeboje Poznań i RMF Classic, nieobecne w tej czołówce rok wcześniej.
Zobacz tabelę