Reklama2011-04-21
0

Reklama w tv: Polsat w górę, TVN i VIVA Polska w dół

W marcu br. polskie stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam prawie 2 proc. mniej niż rok wcześniej. Największy spadek tych przychodów zanotowała VIVA Polska, za to wzrosły wpływy reklamowe Polsatu.

Dane firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w marcu br. cennikowe przychody reklamowe polskich stacji telewizyjnych liczone bez autopromocji były o 1,9 proc. niższe niż rok wcześniej, a z uwzględnieniem autopromocji – o 1,5 proc. niższe. Za to cennikowe wydatki na autopromocję zwiększyły się o 64 proc.

„Fakt” i „Super Express” więcej z reklam „DGP” i „GW” – mniej


Wśród głównych kanałów największy wzrost cennikowych wpływów reklamowych w skali roku zanotował Polsat, który zarobił z reklam 19,6 proc. więcej niż w marcu ub.r. Minimalnie zwiększyły się przychody reklamowe TVP 1 i TVP 2 – dokładnie o 1,2 i 1,3 proc.

Z drugiej strony aż o 18,9 proc. mniej niż rok wcześniej cennikowo zarobiła z reklam VIVA Polska. Natomiast wpływy reklamowe TVN były o 2,7 proc. niższe niż w marcu ub.r.

Zobacz tabelę


 

Autor:tw

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas