W maju br. stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 1,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Kilkunastoprocentowe wzrosty wpływów reklamowych osiągnęły Radio ZET i Tok FM, za to spore spadki zanotowały RMF FM, Jedynka i Trójka.
Według danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, RMF FM w maju br. cennikowo zarobiło z reklam 14,2 mln zł mniej niż rok wcześniej. To spadek o 14 proc. Za to przychody reklamowe Radia ZET wzrosły w skali roku o 11,3 mln zł (czyli 19,3 proc.).
Wśród pozostałych rozgłośni, zarabiających z reklam zdecydowanie mniej, spore spadki zanotowały stacje Polskiego Radia. Cennikowe wpływy Trójki zmalały w skali roku o 16,5 proc., a Jedynki - o 7,2 proc. Eska Rock zarobiła o 7 proc. mniej, a Eska Warszawa (obie stacje należą do Grupy Radiowej Time) o 6,5 proc. mniej niż w maju ub.r.
>>> Jedynka i Trójka tracą słuchaczy, RMF FM zdecydowanym liderem
Z drugiej strony cennikowe przychody reklamowe Tok FM (Agora) wzrosły w skali roku o 13 proc., a Eska Poznań (Grupa Radiowa Time) - o 15,8 proc. Natomiast Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) zarobiły aż o 25,8 proc. więcej niż rok wcześniej.
>>> Eska liderem wśród sieci radiowych, Radio Plus z dużym wzrostem
Zobacz tabelę