We wrześniu br. stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 4,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Spore spadki wpływów reklamowych zanotowały RMF FM i Radio ZET, a duże wzrosty - Jedynka i Eska Rock.
Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że we wrześniu br. RMF FM (Grupa RMF) cennikowo zarobiło z reklam 20,1 proc. mniej niż przed rokiem, a Radio ZET (Eurozet) - 5,1 proc. mniej. Nieznaczne spadki przychodów reklamowych zanotowały też Eska Warszawa, Eska Wrocław i Eska Poznań (wszystkie stacje: Grupa Radiowa Time) - odpowiednio 2,4, 1,7 i 2,2 proc.
>>> Najgorszy w historii wynik Radia ZET, Jedynka coraz bliżej
Z drugiej strony Jedynka (Polskie Radio) osiągnęła wpływy reklamowe wyższe o 75,9 proc. niż rok temu, a Eska Rock (Grupa Radiowa Time) - o 48,2 proc. Z kolei Eska Łódź (Grupa Radiowa Time) zarobiła z reklam o 19 proc. więcej niż przed rokiem, Tok FM (Agora) - o 10,4 proc., a Trójka (Polskie Radio) - o 8,8 proc. więcej.
>>> Eska liderem wśród sieci radiowych, rekord Radia Złote Przeboje
Zobacz tabelę