Prasa2017-10-26
3

RMF FM i „Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczymi mediami, Wirtualnemedia.pl w czołówce portali

W czołówce najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce we wrześniu br. znalazły się RMF FM, dziennik „Rzeczpospolita” oraz Radio ZET - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.  W czołówce najczęściej cytowanych portali internetowych są Wirtualnemedia.pl.

W rankingu najczęściej cytowanych mediów we wrześniu tego roku pierwsze miejsce zajęło RMF FM, drugie „Rzeczpospolita”, a na trzeciej pozycji uplasowało się Radio ZET. W gronie najbardziej opiniotwórczych mediów znalazły się łącznie 6 tytułów prasowych, 4 stacje radiowe, 3 portale internetowe oraz 2 stacje telewizyjne.

Najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym jest „Rzeczpospolita”, która znalazła się przed „Dziennikiem Gazetą Prawną” oraz „Sieciami Prawdy” i „Faktem”. Najczęściej cytowanym tygodnikiem były, prócz wymienionych „Sieci Prawdy”, „Gazeta Polska” oraz „Newsweek Polska”.  Spośród miesięczników najczęściej powoływano się na „Forbesa” i „Elle”.

Wśród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na TVN24 oraz TVP Info. Najbardziej opiniotwórczą stacją radiową jest zaś RMF FM, Radio ZET i Trójka.


Wśród najczęściej cytowanych portali na pierwszym miejscu sklasyfikowano Onet.pl, za którym uplasowały się serwisy Wpolityce.pl i WP.pl. Na informacje z portalu Wirtualnemedia.pl powoływano się 40 razy.

Najbardziej opiniotwórczym medium biznesowym jest „Dziennik Gazeta Prawna”, która wyprzedziła „Puls Biznesu” oraz portal Stooq.pl

Zestawienie najczęściej cytowanych mediów regionalnych otwiera Radio Kraków, które zdecydowanie wyprzedza Radio Plus i Radio Szczecin.

Analiza została przeprowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów na podstawie 5576 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1-30 września 2017 r. Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN Turbo, TVN Meteo, Polsat, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio ZET, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin). Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radia i telewizji, w których pojawiały się nazwy tytułów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.

 

 

 

Autor:jd

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas