Radio 2019-01-25
13

RMF FM liderem wpływów z reklam w 2018 r. " Radio jest w znakomitej kondycji, rosną ceny reklam"

Stacje radiowe w 2018 roku zwiększyły wpływy reklamowe o 11,3 proc., do 7,38 mld zł, a najwięcej zarobiło RMF FM. - Radio jest w znakomitej kondycji. W tym roku estymujemy dalszy wzrost - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe Media Hub.  

W całym 2018 roku stacje radiowe zarobiły na reklamach 7,38 mld zł. Było to 11,3 proc. więcej niż w całym 2017 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie Kantar Media, dane cennikowe, bez rabatów).

Latem ub.r. dom mediowy Zenith prognozował, że w całym 2018 roku radio w Polsce zarobi netto (już po rabatach) tylko 3,1 proc. więcej niż w 2017 roku.

- Radio jest w znakomitej kondycji i kolejny rok zakończyło na plusie niemniej, nie był on już aż tak wysoki jak rok wcześniej. Według naszych szacunków dla tego medium wzrost przychodów w 2018 roku oscylował w granicy 6-7 proc. W roku bieżącym estymujemy dalszy wzrost, ale nie przekraczający 5 proc. rok do roku. Działy sprzedaży oczywiście zdają sobie sprawę z pozycji rynkowej swojego medium stąd planowane lub przeprowadzane właśnie podwyżki cen - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, buying director w domu mediowym MullenLowe MediaHub.

Niezmiennie już najwięcej na reklamach zarobiło radio RMF FM, którego przychody z reklam wzrosły rok do roku o 14,6 proc., z 1,9 do 2,18 mld zł.

Pozycję wicelidera zachowało Radio Zet z wpływami reklamowymi w wysokości 1,22 mld zł (większymi rok do roku o 8,5 proc.), zaś trzecie miejsce należało do Programu III Polskiego Radia. W tej rozgłośni reklamodawcy wydali w ub.r. 478,6 mln zł, czyli 16,2 proc. więcej niż w 2017 roku.

W czołówce największą dynamikę przychodów reklamowych zanotowało w ub.r. Eska Warszawa - o 22,1 proc., z 84,7 mln zł do 103,4 mln zł. O 18,5 proc. wzrosły wpływy z reklam w RMF Classic - z 86,1 mln zł do 102 mln zł.

Radiowa Jedynka zarobiła w ub.r. 16,4 proc. więcej - 265 mln zł. Przychody reklamowe Eski Poznań wzrosły o 13,1 proc. do 87,2 mln zł, a Vox FM - o 5,3 proc., do 160,9 mln zł.

Tok FM zarobiło w ub.r. 179,8 mln zł, czyli 1,1 proc. więcej niż w 2017 roku, a Złote Przeboje Poznań - 83,3 mln zł, czyli 0,9 proc. niż rok wcześniej.

RMF FM zdecydowanym liderem słuchalności

W 2018 roku liderem rynku radiowego było RMF FM z 25,8 proc. udziału w rynku, po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,5 pkt. proc. Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,4 proc. (udział tej stacji względem fali styczeń-grudzień 2017 zmalał o 0,8 pkt. proc.). Z miejsca czwartego na ostatnią lokatę podium awansowała sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,5 proc., po wzroście o 0,6 pkt. proc. Stacja ta pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu.

Autor: bg

Więcej informacji: radio, Kantar Media, wpływy reklamowe

KOMENTARZE (13) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas