Radio2022-06-13
72

RMF FM i RMF Classic zarobiły mniej z reklam, Radio ZET i Trójka ze sporymi wzrostami (Top10)

W I kwartale br. wpływy reklamowe stacji radiowych wzrosły o ponad 5 proc. w porównaniu do roku ub. Zmalały w tym okresie przychody RMF FM i RMF Classic, dwucyfrowe wzrosty odnotowały z kolei m.in. Eska Wrocław, radiowa Trójka i Radio Zet – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W okresie od stycznia do marca br. stacje radiowe zarobiły cennikowo na reklamach 2,21 mld zł. Było to 5,5 proc. więcej niż w I kwartale 2021 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).

Pozycję lidera wpływów reklamowych na rynku radiowym utrzymuje wciąż RMF FM mimo przychody rozgłośni zmalały rok do roku o 7,5 proc., do 610,1 mln zł. To skutek zakończenia współpracy z Aflofarmem, który od lutego przestał emitować spoty w stacjach z Grupy RMF, a więcej zaczął inwestować w reklamy na antenach m.in. Polskiego Radia.

Drugie na podium reklamowym miejsce należy do Radia Zet, które zwiększyło w omawianym okresie przychody z reklam o 13,9 proc., do 430,3 mln zł. Trzeci w zestawieniu Program I Polskiego Radia odnotował wzrost wpływów reklamowych o 8,8 proc., do 96,5 mln zł.

W Tok FM reklamodawcy wydali 62,4 mln zł (w górę 14,2 proc.), w Vox FM – 46,5 mln zł (wzrost o 5,4 proc.), w Esce Warszawa – 31,1 mln zł (10,1 proc. w górę), w Esce Wrocław – 30,4 mln zł (21,4 proc. w górę), w RMF Classic – 27,5 mln zł (spadek o 7,2 proc.), a w Esce Poznań – 27,5 mln zł (wzrost o 9,4 proc.).

Według danych Publicis Groupe w pierwszym kwartale br. faktyczne wydatki reklamowe w radiu wyniosły 162 mln zł, o 2 mln zł mniej niż rok wcześniej.

Autor:bg

KOMENTARZE(72)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas