Telewizja2018-12-04
7

„Rolnik szuka żony 5” oglądało 3,8 mln widzów. „Kolejny rewelacyjny sezon”

Marta Manowska, prowadząca Marta Manowska, prowadząca "Rolnik szuka żony"

Piąty sezon reality-show „Rolnik szuka żony” oglądało średnio 3,82 mln osób, niemal tyle samo ile gromadziła czwarta edycja przed rokiem. TVP1 w czasie emisji formatu nadal była zdecydowanym liderem rynku. - Sukces ten to przede wszystkim zasługa Justyny Karnowskiej, która za ten projekt odpowiada. Świetną pracę wykonali również reżyser Konrad Smuga i prowadząca Marta Manowska - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.

„Rolnik szuka żony 5” na antenie TVP1 pokazywany był w niedziele około godz. 21.15, w okresie od 2 września do 2 grudnia br. Z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom wynika, że premierowe odcinki reality-show oglądało średnio 3,82 mln osób. Przełożyło się to na 24,65 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 20,95 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 20,51 proc. w grupie 16-59.

Przynajmniej przez 1 minutę każdy z poszczególnych odcinków obejrzało średnio 5,25 mln osób w grupie 4+ (w 16-49 było to 1,94 mln a w 16-59 - 2,74 mln).

Największą widownię, wynoszącą 4,59 mln oglądających, zgromadził finał programu.

Dla porównania, czwartą edycję reality-show, emitowaną w analogicznym okresie ub.r., oglądało średnio 3,84 mln osób, co przekładało się na 24,73 proc., 20,12 proc. i 21,26 proc. udziału. Oznacza to, że program tylko minimalnie stracił widzów.

TVP1 w czasie nadawania reality-show zajęła pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym, mając dużą przewagę nad konkurencją. Wiceliderem w tym czasie wśród tzw. „wielkiej czwórki” był TVN, nadający wówczas gł. „MasterChefa”, „Pułapkę” i „Pod powierzchnią”, co daje mu 24,65 proc. udziału. Trzeci był Polsat (gł. „Kabaret na żywo”; 8,85 proc.), a czwarta - Dwójka (gł. filmy fabularne; 4,64 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.

Wpływy z reklam emitowanych wokół premierowych odcinków piątej edycji programu wyniosły 16,95 mln zł. Dla porównania, czwarta edycja zarobiła z reklam 13,86 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

- To kolejny rewelacyjny sezon programu „Rolnik szuka żony”, który ponownie notował świetne wyniki oglądalności. Sukces ten to przede wszystkim zasługa Justyny Karnowskiej, która za ten projekt odpowiada. Świetną pracę wykonali również reżyser Konrad Smuga i prowadząca Marta Manowska - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.

Jak już informowaliśmy, Telewizja Polska zdecydowała o kontynuacji reality-show „Rolnik szuka żony” w TVP1. Publiczny nadawca poszukuje już uczestników do szóstej edycji programu, która tradycyjnie trafi do jesiennej ramówki Jedynki w 2019 roku.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Rolnik szuka żony, TVP1

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas