Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w maju 2016 roku były o 3 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma farmaceutyczna Aflofarm.
W maju 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,31 mln spotów reklamowych, o 7,63 proc. więcej, niż w maju 2015 roku.
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,41 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 2,96 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 371,71 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 13,17 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy jednak zwiększyły się o 6,16 proc. do 296,35 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (116,78 mln zł; spadek o 4,20 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (105,57 mln zł; w dół o 7,15 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 70,16 mln zł i wzrostem o 29,46 proc.
Większość pozostałych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała TV6 - było to 49,07 proc. do 33 mln zł.
Z kolei największy spadek w top 20, wynoszący 12,13 proc. do 42,75 proc., odnotował TV Puls.
Zobacz tabelęW maju 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 102,11 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki zmalały rok do roku o 25,66 proc. Kolejne miejsca zajęły: Unilever (80,56 mln zł; do góry o 58,49 proc.) i Nestle (54,88 mln zł; w dół o 2,54 proc.).
Telewizja | Polsat nowym liderem. Oglądalność TVP1 spadła o 20 proc., w grupie komercyjnej do 6,66 proc. |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.