Reklama2016-06-06
1

Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 3 proc., Polsat i Aflofarm liderami

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w maju 2016 roku były o 3 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma farmaceutyczna Aflofarm.

W maju 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,31 mln spotów reklamowych, o 7,63 proc. więcej, niż w maju 2015 roku.

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,41 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 2,96 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 371,71 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 13,17 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy jednak zwiększyły się o 6,16 proc. do 296,35 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (116,78 mln zł; spadek o 4,20 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (105,57 mln zł; w dół o 7,15 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 70,16 mln zł i wzrostem o 29,46 proc.

Większość pozostałych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała TV6 - było to 49,07 proc. do 33 mln zł.

Z kolei największy spadek w top 20, wynoszący 12,13 proc. do 42,75 proc., odnotował TV Puls.

Zobacz tabelę

W maju 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 102,11 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki zmalały rok do roku o 25,66 proc. Kolejne miejsca zajęły: Unilever (80,56 mln zł; do góry o 58,49 proc.) i Nestle (54,88 mln zł; w dół o 2,54 proc.).

Zobacz tabelę

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Autor:mk

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas