Prasa2015-10-01
0

„Rzeczpospolita” i „Dziennik Bałtycki” na czele sprzedaży e-wydań

W lipcu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”, która wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Bałtycki”.

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w lipcu 2015 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 9 525 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 32,03 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. W lipcu 2014 roku dziennik ten był drugi.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Natomiast na drugą pozycję w badanym okresie spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 9 380 egz., jednak o 6,14 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 11,94 proc. do 2 597 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 60,45 proc. do 229 egz., osiągnęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Spadła ona z miejsca szóstego na siódme.

W lipcu 2015 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2014 roku zmalał o 15,10 proc. i wyniósł 759 egz.

Zobacz tabelę

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w lipcu 2015 roku należała do „Dziennika Bałtyckiego” (Polska Press Grupa), który rok wcześniej był ósmy. Jego wynik wyniósł 568 egz., po wzroście o 289,04 proc. - największym w zestawieniu.

Z piętnastego na drugie miejsce awansowała „Gazeta Pomorska” (Polska Press Grupa). Jej średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 319 egz., po wzroście wynoszącym 49,77 proc.

Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 26,09 proc. do 290 egz.

Zaś największy spadek odnotował „Dziennik Zachodni” (również Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca czwartego na szesnaste. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 69,33 proc. i ostatecznie wyniósł 69 egz.

Zobacz tabelę

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

 

Autor:mk

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas